خبرگزاری کار ایران

مسئول اتحادیه زنان کارگر مازندران:

نخستین قربانیان بحران اقتصادی، زنان هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۱۳

چکیده: «مشاغل کم‌درآمد و پرزحمت با ساعات طولانی و غیرقانونی کار و البته دستمزد پایین‌تر نسبت به مردان، در اختیار زنان قرار دارد.»

مسئول اتحادیه زنان کارگر مازندران گفت: نخستین قربانیان شرایط بحرانی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی همواره «زنان» هستند.

به گزارش ایلنا از قائمشهر، «زهرا صادقی» مسئول اتحادیه زنان کارگر مازندران به ایلنا گفت: مشاغل کم‌درآمد و پرزحمت با ساعات طولانی و غیرقانونی کار و البته دستمزد پایین‌تر نسبت به مردان، در اختیار زنان قرار دارد.

وی در ادامه افزود: زنان کارگر در صف نخست اخراجی‌ها قرار دارند و براساس آمار سایت مرکز آمار ایران نرخ اخراج زنان از ۳۳ درصد در سال ۸۴ به ۴۳ درصد در سال ۹۰ افزایش یافته است.

صادقی همچنین نرخ مشارکت اقتصادی زنان را بسیار پایین اعلام کرد و افزود: مشارکت اقتصادی مردان ۶۷ درصد است و این نرخ برای زنان تنها ۶/۱۲ درصد است.

صادقی در بخش دیگری از این گفتگو به تشریح اهداف و عملکرد تشکل متبوعش پرداخت و گفت: این اتحادیه‌ها به‌ منظور حفظ و احقاق حقوق قانونی، بهبود وضع اقتصادی کارگران زن، صیانت از نیروی کار، اتحاد بین کارگران، حفظ و گسترش هماهنگی، منافع حرفه‌ای و رفع هرگونه تبعیض بین کارگران زن و مرد، افزایش میزان اشتغال و بهره برداری از کارگران و نهایتا رشد اقتصادی کشور فعالیت می‌کنند.

وی افزود: ایجاد خودباوری زنان کارگر و بسترسازی برای توانمندسازی و شکوفایی استعداد آن‌ها، ایجاد روحیه همکاری بین اعضا به منظور پیشرفت سریع امور اقتصادی، حفاظت و ایمنی کار، بهداشت حرفه‌ای، همکاری با کنفدراسیون عالی کارگران ایران، بررسی شکایات زنان و بیمه بازنشستگی و از کارافتادگی، تشکیل شرکت‌های تعاونی مصرف و مسکن، خدمات فرهنگی، صندوق‌های قرض‌الحسنه از جمله اهدافی است که توسط اتحادیه زنان کارگر به منظور پیشبرد امور جامعه کارگری انجام می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز