خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار طرح کرد:

انتقاد از کاهش تعداد اعضای هیات مدیره کانون‌های استانی شوراها

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۳۵

چکیده: ‌ «‌دولت دهم با تغییر آیین نامهٔ کانون‌های هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان‌ها که بدون هماهنگی با این تشکل صورت گرفت، تعداد اعضای هیات مدیره این تشکل‌های کارگری را از ۷ نفر به ۵ و ۳ نفر کاهش داد. / این اقدام دولت گذشته گامی هدفمند در جهت تضعیف شوراهای اسلامی کار بود.»

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار از دخالت دولت گذشته در کاهش تعداد اعضای هیات مدیره کانون‌های هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان‌ها انتقاد کرد.

«اولیا علی بیگی» در این باره به ایلنا گفت: دولت دهم با تغییر آیین نامهٔ کانون‌های هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان‌ها که بدون هماهنگی با این تشکل صورت گرفت، تعداد اعضای هیات مدیره این تشکل‌های کارگری را از ۷ نفر به ۵ و ۳ نفر کاهش داد.

وی با تاکید بر تخلف دولت در این زمینه تصریح کرد: این در حالی است که سازمان جهانی کار(ILO) تاکید دارد هر گونه تغییر در خصوص تشکل‌های کارگری و کارفرمایی باید با نظر آن‌ها صورت بگیرد.

این مقام کارگری افزود: این اقدام دولت گذشته که توسط حوزه معاونت روابط کار وزارت کار صورت گرفت گامی هدفمند در جهت تضعیف شوراهای اسلامی کار بود.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار در پایان با بیان اینکه مجمع عمومی تشکل متبوعش فردا برگزار می شود اظهار داشت: در حالی که مجمع عمومی کانون عالی شوراهای اسلامی کار در دوره های گذشته با حضور بیش از ۲۵۰ نفر از واجدین شرایط برگزار می‌شد، این مجمع فردا با حضور ۱۴۶ نفر از واجدین شرایط برگزار خواهد شد.

گفتنی است مجمع عمومی کانون عالی شوراهای اسلامی کار روز پنج شنبه ۱۶ آبان ماه در سالن تامین اجتماعی دهکده ساحلی بندر انزلی برگزار می‌شود و اعضای هیات مدیره کانون‌های هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان‌ها به همراه منتخبان شوراهای اسلامی کار، اعضای هیات مدیره و بازرسان این تشکل کارگری را انتخاب می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز