خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نهم:

نیروی کار ماهر رکن اصلی حرکت در مسیر توسعه است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۴۹

چکیده: ‌ «در شرایطی که چرخ کشور به سمت توسعه و پیشرفت با شتاب در حرکت است کارآفرینی بدست نیروهای خلاق از ارکان اصلی موفقیت به شمار می‌رود / با آموزش نیروی انسانی ماهر و تکنسین‌های جوان می‌توانیم تحول بزرگی در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور رقم بزنیم.»

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نهم، نیروی کار ماهر را رکن اصلی حرکت کشور در مسیر پیشرفت و توسعه خواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «عبدالرضا عزیزی» در مراسم تقدیر از برگزیدگان چهاردهمین مسابقات ملی مهارت که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شد گفت: در شرایطی که چرخ کشور به سمت توسعه و پیشرفت با شتاب در حرکت است کارآفرینی بدست نیروهای خلاق از ارکان اصلی موفقیت به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: اشتغال پایدار یکی از الزامات نیل به سمت توسعه پایدار است و کار شایسته با در نظر گرفتن شاخص‌های بهره وری از ضرورت‌های دستیابی به اشتغال پایدار است.

این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: تولید از ارکان توسعه اقتصادی است پس بدون شک نیروی انسانی ماهر و توسعه قابلیت‌های فناوری، یکی از ابعاد تولید فراملی و سرآمد است. همچنین با توجه به اینکه فضای کسب و کار یکی از شاخص‌های ارتقاء و رقابت در عرصه بین المللی به شمار می‌رود پرورش نیروی کار ماهر یکی از مولفه‌های بهبود فضای کسب و کار است.

به گفته عزیزی، همه ارکان فوق همچون زنجیری به هم پیوسته مستلزم نیروی انسانی با مهارت و به کارگیری آن‌ها در عرصه‌های مختلف اقتصادی است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه با اشاره جمعیت جوان کشور بیان کرد: باید شرایطی را در کشور فراهم کنیم که نه تنها معضل بیکاری مطرح نباشد بلکه میزان اشتغال پایدار را به سطح مطلوبی برسانیم. با آموزش نیروی انسانی ماهر و تکنسین‌های جوان می‌توانیم تحول بزرگی در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور رقم بزنیم.

وی افزود: دولتمردان باید بدانند تحقق حماسه اقتصادی و تدبیر و امید نیازمند توجه به نیروی انسانی و صیانت از آن است و اموزش‌های مهارتی یکی از بسترهای تحقق این دو شعار است. هر یک از شرکت کنندگان در مسابقات ملی مهارت یک فرصت برای کشور محسوب می‌شوند که باید بستر لازم برای پرورش و تجاری کردن ایده‌هایشان و در ‌‌نهایت، نقش آفرینی آن‌ها فراهم شود.

عزیزی تصریح کرد: بنابراین نیازمند تغییر نگاه از نخبه گزینی به نخبه پروری هستیم و باید سامان دهی نخبگان در شبکه‌ای ملی را دنبال کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نهم در پایان اظهار داشت: در بعد جهانی با دیپلماسی مهارت و با بهره گیری از توانمندی داخلی می‌توانیم حضوری جدی در عرصه بین المللی داشته باشیم و با توجه به اینکه تیم ملی مهارت ایران با کسب رتبه چهارم در مسابقات ۲۰۱۳ آلمان جایگاه مناسبی دارد باید سعی کنیم این جایگاه را ارتقاء دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز