خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن‌های صنفی کارگران ایران:

شوراها بر فعالیت انجمن‌ها سایه نیانداخته‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۲۷

چکیده: ‌ «مواضع کانون عالی انجمن‌های صنفی طی سال‌های گذشته در انتخاب مدیرعامل سابق تامین اجتماعی و استیضاح وزیر کار کاملا شفاف و مشخص است. / در برخی مجامع همچون شورای عالی کار، حضور نمایندگان شورا‌ها به جای نمایندگان انجمن‌های صنفی به صراحت قانون باز می‌گردد.»

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در پاسخ به انتقادات مطرح شده در خصوص عملکرد تشکل کارگری متبوعش تاکید کرد «در سایه کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور نیستیم».

«غلامرضا خادمی‌زاده» در این باره به ایلنا گفت: از عملکرد کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران طی ۳ سال گذشته به شدت دفاع می‌کنم. علی رغم آنکه موانع زیادی بر سر راه قرار داشت طرح این موضوع که در سایه کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور بوده‌ایم قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: مواضع کانون عالی انجمن‌های صنفی طی سال‌های گذشته در انتخاب مدیرعامل سابق تامین اجتماعی و استیضاح وزیر کار کاملا شفاف و مشخص است.

این مقام کارگری با اشاره به عدم حضور نمایندگان تشکل کارگری متبوعش در نهادهای بالادستی کارگری نیز بیان کرد: در برخی مجامع همچون شورای عالی کار، حضور نمایندگان شورا‌ها به جای نمایندگان انجمن‌های صنفی به صراحت قانون باز می‌گردد.

وی تصریح کرد: همچنین سیاست‌های تامین اجتماعی و وزارت کار در دولت گذشته نه بر اساس ضابطه بلکه بر اساس رابطه بنا شده بود که این موضوع انجمن‌های صنفی را از داشتن نماینده در برخی مجامع محروم کرد.

به گفتهٔ آقای خادمی‌زاده، انتخابات هیات مدیره انجمن‌های صنفی نظارت استصوابی ندارد و تنها بعد از برگزاری انتخابات باید مراحل قانونی ثبت در وزارت کار انجام شود.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در پایان اظهار داشت: انتخابات هیات مدیره و بازرسان کانون عالی انجمن‌های صنفی روز ۲۳ مهرماه سال جاری برگزار می‌شود. همچنین مجمع فوق العاده این تشکل رسمی کارگری در‌‌ همان روز برای اصلاح برخی مفاد اساسنامه و انطباق آن با استانداردهای بین المللی از جمله ILO برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز