خبرگزاری کار ایران

مسئول کانون شوراهای اسلامی کار استان البرز:

مشکل نقدینگی اشتغال کارگران قراردادی و پیمانکاری را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۸۹

چکیده: «با وجود گذشت بیش از ۶ ماه از شروع سال جدید هنوز واحدهای تولیدی با مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش مواجه هستند / چناچه مشکل تامین نقدینگی کارخانه‌ها با کمک دولت برطرف نشود، تعدیل‌های سال گذشته در مقیاس بزرگتری تکرار خواهد شد».

مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان البرز گفت: چنانچه دولت در خصوص رفع بحران واحدهای تولیدی اقدامی نکند ماجرای سال گذشته اخراج‌های دسته‌جمعی کارگران کارخانه‌ها در ابعادی گسترده‌تری تکرار خواهد شد.
علی اصلانی با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: با وجود گذشت بیش از ۶ ماه از شروع سال جدید هنوز واحدهای تولیدی برای تهیه مواد خام، تولید، پرداخت حقوق کارگران و تامین هزینه‌های تولید با مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش مواجه هستند.
به گفته این مقام کارگری استمرار وضعیت کنونی تنها به تاخیر در پرداخت مطالبات کارگران محدود نخواهد شد بلکه ادامه آن می‌تواند باعثتعدیل کارگران و تعطیلی کارخانه‌ها منجر شود.
وی یادآوری شد: در نیمه سال دوم گذشته نیز به دلیل نوسانات ارزی بخش قابل توجهی از کارگران قراردادی و پیمانکاری کار خود را از دست دادند.
به گفته اصلانی از آنجا که در حال حاضر متوسط مدت قرارداد کار کارگران موقت و پیمانکاری به سه ماه کاهش یافته است، با ادامه بحران‌های موجود امنیت شغلی این گروه از کارگران با اتمام مدت قرارداد به راحتی تهدید خواهد شد.
اصلانی با یادآوری امروز در بازار کار کشور درصد قابل توجهی از کارگران را نیروهای قرارداد موقت تشکیل می‌دهند، گفت: چناچه مشکل تامین نقدینگی کارخانه‌ها با کمک دولت برطرف نشود، تعدیل‌های سال گذشته در مقیاس بزرگتری تکرار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز