خبرگزاری کار ایران

انتشار چهارمین شماره «دنیای کودک پارسی» با موضوع «تربیت جنسی کودکان»

asdasd
کد خبر : ۴۳۱۳۴۳

چهارهمین شماره از ماهنامه «دنیای کودک پارسی» به مدیرمسئولی نادیا صبوری و سردبیری علیرضا حسینی روی دکه مطبوعات قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، در بخشی از سرمقاله این شماره «دنیای کودک پارسی» با عنوان «کودک امروز، چشم‌انداز فردا» آمده است: «شاید مهمترین وظیفه والدین و دست‌اندرکاران تربیتی و آموزشی در کشور آن است که آشنایی کودکان با حقوق خودشان مثل حق بدن، سن قانونی کار، حق تحصیل و ... را در اولویت قرار دهند تا با عزت نفسی که به آنها، حق انتخاب، تفکر و کمالشان می‌دهند دنیا را بکاوند، آینده را بسازند و زیستن را به زیبایی تجربه کنند. آنچه که کودک امروز باید فرا بگیرد تقویت حس کنجکاوی و روحیه پرسشگری، مسئولیت‌پذیری، مهارت کار گروهی، خلاقیت و ابتکار است. یادمان باشد که کودکان امروز عامل توسعه‌یافتگی و سلامت کشور در آینده هستند نه ربات‌ها و فن‌آوری‌ها که برق‌شان چشمانمان را گرفته.»

این شماره از نشریه «دنیای کودک پارسی» در صفحات پرونده خود به موضوع «تربیت جنسی» کودکان پرداخته و در گزارش‌ها و گفت‌وگوهایی به بحث پیرامون نشانه‌های آزار جنسی کودکان و پیامدهای آن و چگونگی آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها برای پیشگیری از سوءاستفاده جنسی از کودکان پرداخته است.

در شماره چهارم این نشریه همچنین به موضوعاتی نظیر «نقش تخیل در رشد کودکان و افزایش مهارت‌های اجتماعی و زبانی آنها»، «چگونگی مواجهه سیستم آموزش و پرورش ایران با «بحران هویت» در نوجوانان در مقایسه با کشورهای پیشرفته»، «نحوه برقراری تعادل در ارتباط کودک با وسایل ارتباطی»، «بررسی حقوقی فقدان صندلی کودک در خودروهای داخلی و مقایسه آن با کشورهای پیشرفته صنعتی»، «بررسی حقوقی تشکیل «پلیس کودک» و ضرورت بهره‌گیری از روانشناسان در ایجاد این پلیس»، «بررسی ارتباط مستقیم تغذیه نامناسب با تشکیل سلول‌های تولید مثل ضعیف»، «بررسی ارتباط موثر بین اعضای خانواده در تقویت رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان»، «نحوه پاسخ به سوالات غیرقابل لمس کودکان نظیر خدا، مرگ و ...»، «نحوه رفتار با فرزند اول، وقتی فرزند دوم به دنیا می‌آید»، «گزارشی میدانی از مرکز طبی کودکان» و «واکاوی ابعاد اجتماعی خشونت» پرداخته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز