خبرگزاری کار ایران

رحمانیان؛ مدیر مسئول روزنامه شرق در گفتگو با ایلنا:

فرجی‌دانا؛ وزیر مطلوب دولت اعتدال است و باید بماند

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۲۲۱

تندروها هر کاری از دست‌شان بربیاید برای ناکامی دولت انجام می‌دهند. تا می‌توانند همایش دلواپسان برگزار می‌کنند و تا می‌توانند مانع‌تراشی می‌کنند.

مهدی رحمانیان می‌گوید: مجلس به لحاظ قانونی حق دارد دولت و عملکردش را بازخواست کند ولی وقتی مفاد استیضاح وزیر علوم را می‌خوانیم؛ به روشنی درمی‌یابیم با چارچوب اختیارات مجلس فاصله دارد.

مدیر مسئول روزنامه شرق در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره چرایی جانبداری برخی مطبوعات اصولگرا و تندرو از جریان استیضاح وزیر علوم و فشار به دولت یازدهم می‌گوید: رسانه‌های اصولگرا در حقیقت هم‌راستا با نمایندگان تندرویی هستند که هدفشان استیضاح و عزل است. اینها کسانی هستند که سال ۹۲ به خواسته‌هایشان نرسیدند و دولت کنونی مطبوع‌شان نیست، بنابراین طبیعی است که تلاش کنند و کارشکنی‌ها را یکی پس از دیگری آغاز کنند تا سرانجام دولت اعتدال را از پا درآورند.

رحمانیان درباره اختیارات مجلس چنین می‌گوید: مجلس به لحاظ قانونی حق دارد دولت و عملکردش را بازخواست کند ولی وقتی مفاد استیضاح را می‌خوانیم به روشنی درمی‌یابیم با چارچوب اختیارات مجلس فاصله دارد. عزل و نصب جزو اختیارات وزیر است و نماینده‌های مجلس نمی‌توانند بگویند چرا این عزل و نصب‌ها اتفاق افتاده است. این دخالت مجلس مسئله‌ای کاملا غیرعادی است.

او درباره تلاش‌های رسانه‌های اصلاح‌طلب می‌گوید: در این مدت که رسانه‌های اصولگرا تمام تلاش‌شان را کردند تا استیضاح و مفاد آن را طبیعی جلوه دهند؛ رسانه‌های اصلاح‌طلب نیز از کار ننشستند و سعی کردند از دولت حمایت کنند. آنها هم در افشای ماهیت استیضاح‌کنندگان مطلب منتشر کردند و هم در راستای کارهای وزارت علوم و دولت در چند ماه گذشته مطالب قابل دفاعی را منتشر کردند.

این فعال مطبوعاتی؛ ۱۶ آذر اولین سالروز روی کار آمدن دولت تدبیر و امید را آرامترین روز دانشجو در چند سال گذشته دانسته و اعتقاد دارد: این آرامش محصول مدیریت وزارت علوم است. برخی دوستان از کاهش میزان مدارج تحصیلات علمی سخن می‌گویند. این کاهش را باید در چند سال گذشته بررسی کرد و نمی‌توان آن را گردن وزیر کنونی انداخت. این ادعاها از نظر من واهی است.

رحمانیان با ابراز امیدواری از اینکه نمایندگان مجلس برای ماندن دکتر فرجی‌دانا تلاش کنند؛ می‌گوید: در اینکه دولت اعتدال راه خود را می‌پیماید شکی نیست. قطعا تندروها به خواسته‌هایشان نخواهند رسید زیرا اگر دکتر فرجی‌دانا عزل شود فرد دیگری جایگزین او می‌شود که کاملا شبیه ایشان فکر و عمل کند. درنهایت تندروها بدانند به خواسته‌هایشان نخواهند رسید.

وی با بیان اینکه هنوز عمری از فعالیت وزیر علوم در دولت جدید نگذشته که کار را به استیضاح کشانده‌اند؛ یادآور می‌شود: مشخص است که اگرچه هنوز یک سال هم از فعالیت دکتر فرجی‌دانا نگذشته ولی تندروها دنبال اهداف خودشان هستند و در این مدت هم توانسته‌اند سیاست‌های او را تحمل کنند. آقای فرجی‌دانا جزو چهار یا پنج وزیر اول دولت روحانی و در فهرست نخبگان دولت جزو دو نفر اول است.

او در پایان یادآور می‌شود: اینها هر کاری از دست‌شان بربیاید برای ناکامی دولت انجام می‌دهند. تا می‌توانند همایش دلواپسان برگزار می‌کنند و تا می‌توانند مانع‌تراشی می‌کنند. فقط مردم و نخبگان هستند که باید حواس‌شان را جمع کنند تا در دام نیفتند.

رحمانیان بازهم یادآور می‌شود که: فرجی‌دانا؛ وزیر مطلوب دولت اعتدال است و باید بماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز