خبرگزاری کار ایران

بهروز بهزادی؛ فعال رسانه‌ای به ایلنا گفت:

تنها هدف رسانه‌های غیرحرفه‌ای؛ تخریب دولت است

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۵۷۴

کسانی که بی‌هیچ دلیل محکمه‌پسند صرفا در حال زدن دولت و زیرسوال بردن وزیران آن هستند نهایتا تا انتخابات مجلس می‌توانند به فعالیت‌شان ادامه دهند.

قربانی واقعی چالش‌های سیاسی به‌وجود آمده برای فرجی دانا چیست؟ آسیب وارده به جامعه‌ی دانشگاهی کشور را در این بازی سیاسی چگونه می‌توان جبران کرد؟ مدیریت رسانه‌ای شانتاژ علیه وزیر علوم را چه کسانی با چه اهدافی دنبال می‌کنند؟ رسانه‌های منتسب به جریان‌های تندرو آیا کمترین پایبندی به اخلاق رسانه‌ای دارند؟

بهروز بهزادی(سردبیر ایسکانیوز و سردبیر سابق روزنامه اعتماد) معنقد است: این جریان سیاسی مطبوعاتی؛ هدف ویژه‌ای دارد و آن ساقط کردن کلیت دولت و تزریق تشویش به بدنه‌ی دولت است. البته مردم با هوشمندی اجازه نخواهند داد چنین اتفاقی بیفتد.

بهزادی با بیان اینکه در دولت قبل تا سه سال هیچ اعتراضی ازسوی هیچ منتقدی به گوش دولت نرسید و وزیران دولت بی‌آنکه نگران سوال و استیضاح باشند؛ در آرامش هرچه خواستند کردند، گفت: در زمان آقای احمدی‌نژاد؛ به دولت اجازه داده شد در فضایی آرام و بدون تنش آزمون و خطاهایشان را انجام دهد. البته منتقدان عملکرد آن دولت دست‌کم در چهار سال اول؛ اصلاح‌طلبان بودند که قاعد بازی را می‌دانستند و خاطرم هست بحثاصلی اصلاح‌طلبان این بود که باید یک سال فرصت به دولت احمدی‌نژاد زمان داده شود تا بعد بتوان کابینه‌ی ایشان را نقد کرد اما متاسفانه در دولت آقای روحانی؛ مخالفان که به نظرم؛ از لباس انتقاد بیرون آمده‌اند؛ کسانی هستند که قاعده‌ی بازی را بلد نیستند. آنها شتاب‌زده درحال انجام کارهایی هستند که با قضاوت زودهنگام به کل جامعه آسیب می‌رساند.

سردبیر سابق روزنامه اعتماد ادامه می‌دهد: اینها کسانی هستند که پرنسیب، اصول و ضابطه‌ی روزنامه‌نگاری و سیاست‌ورزی را نمی‌شناسند به همین خاطر متوجه کاری که می‌کنند؛ نیستند.

بهزادی با بیان اینکه برخی از جریان‌های مطبوعاتی راستی پرنسیب لازم را دارند و با اخلاق حرفه‌ای کاملا آشنا هستند؛ می‌گوید: همه جریان‌های مطبوعاتی راستی غیراخلاقی نیستند و اصول حرفه‌ی مطبوعاتی را می‌شناسند درنتیجه عملکرد مطبوعاتی‌شان هم درست است. اما برخی سایت‌ها هستند که صرفا برای تخریب دولت به‌وجود آمده‌اند و معلوم نیست صاحب آن سایت‌ها چه کسانی هستند. این‌ها نه آبرویی برای خود قائل هستند و نه اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری را می‌دانند اگر هم بدانند به آن پایبند نیستند.

بهزادی با نقد برخی روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها که با جریان اخیر همسو شده‌اند و تنها برای زیرسوال بردن دولت؛ اقدام به تخریب وزرای آن می‌کنند؛ این اتفاقات را قابل تکرار می‌داند و می‌گوید: تا وقتی اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری به رسمیت شناخته نشود این جریان‌ها پدید می‌آیند. مسئولان و ناظران مطبوعات باید به چنین تخلفاتی رسیدگی کنند و اجازه ندهند سایت‌های بدون در و پیکر صاحب جریان شوند و در پیشبرد اهدافشان گروهی وارد شوند تا موفق عمل کنند.

سردبیر سابق روزنامه اعتماد یادآور می‌شود: جریات مطبوعاتی مقابل این رسانه‌های تندرو باید با روش‌های درست؛ منسجم و حرفه‌ای وارد میدان شده و در مقابل اتهاماتی که به دولت وارد می‌شود از خود عکس‌العمل‌های منطقی و درست نشان دهند. آنها باید از خود و انتخاب اصلح ملت دفاع کنند. و در تمام مدت این زمان؛ چارچوب حرفه‌ای و اخلاقی را رعایت کنند در غیر این‌صورت فرقی میان آنها با همتایان غیر‌حرفه‌ایشان نیست.

بهزادی با هوشیار دانستن مردم کشور تاکید می‌کند: کسانی که بی‌هیچ دلیل محکمه‌پسند صرفا در حال زدن دولت و زیرسوال بردن وزیران آن هستند نهایتا تا انتخابات مجلس می‌توانند به فعالیت‌شان ادامه دهند. مردم همانطور که در انتخابات ریاست‌جمهوری ثابت کردند به جریان‌های تندرو؛ حاشیه‌ساز و منفعت‌طلب اعتماد ندارند و در انتخابشات هوشیار هستند؛ بار دیگر به آقایان نشان خواهند داد که می‌دانند در انتخاب رئیس‌جمهور چه کرده‌اند و از او و دولت و وزرایش می‌خواهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز