خبرگزاری کار ایران

گردش مالی روزنامه‌ها یک صدم تولید اسنک و چیپس در بازار است

کد خبر : ۱۹۳۴۳۳

مشکلات روزنامه‌ها از آنجا ناشی می‌شود که ‌تحمل در جامعه ما خیلی کم شده و مطبوعات هر چه بنویسند عده‌ای معترض هستند. از طرف دیگر خطوط قرمز زیاد باعثشده تا رسانه‌ها خنثی شود.

مراسم بزرگداشت روز خبرنگار از سوی انجمن صنفی روزنامه‌های غیردولتی ظهر امروز با حضور مدیران مسئول، خبرنگاران و اهالی رسانه در سالن همایش‌‌های برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی وکیلی رئیس انجمن صنفی روزنامه‌های غیردولتی با اشاره به فرا رسیدن روز خبرنگار گفت: خبرنگاران امروز مشکلات زیادی دارند و انجمن صنفی روزنامة‌های غیردولتی علاقه‌مند است که به دولت‌مردان در حل این مشکلات کمک کند.

وی ادامه داد: رویکرد ما احیای منزلت خبرنگاران و کمک به حل مشکلات صنفی اهالی مطبوعات است.

بهروز بهزادی نیز طی سخنانی گفت: ای کاش امروز این مراسم توسط انجمن صنفی روزنامة‌نگاران برگزار می‌شد انجمنی که ما منتظریم زودتر باز شود اما نمی‌دانیم که چرا تاکنون باز نشده است.

وی ادامه داد: امروز روزنامه‌نگاران از لحاظ معیشتی وضع خوبی ندارند و باید به وضع آنها رسیدگی شود از طرف دیگر گردش مالی تولید روزنامه بسیار خراب است و یک صدم تولید اسنک و چیپس در بازار است.

بهزادی افزود: مشکلات روزنامه‌ها از آنجا ناشی می‌شود که ‌تحمل در جامعه ما خیلی کم شده و مطبوعات هر چه بنویسند عده‌ای معترض هستند. از طرف دیگر خطوط قرمز زیاد باعثشده تا رسانه‌ها خنثی شود.

وی افزود: باید شرایطی ایجاد شود که در کل کشور رسانه‌های خصوصی رشد کنند و به یک تقابل و تعامل رقابتی و فعال برسند.

داود محمدی سردبیر روزنامه شرق نیز طی سخنانی گفت: قبل از سال ۹۲ فشار زیادی بر روی مطبوعات بود و حتی مطبوعات بیشتر از سایر اقشار فشار را تحمل می‌کردند.

وی بااشاره به روی کار امدن دولت یازدهم گفت: اهالی قلم به محدودیت‌های رئیس جمهور و تندروی‌های منتقدان آگاه هستند هر چند تلاش‌هایی برای بهبود وضع موجود از طرف دولت شده است اما تا رسیدن به وضع مطلوب فاصله داریم.

محمدی افزود: باید ظرفیت‌های مغفول مانده قانون مطبوعات را استفاده کرد و باید به سمتی حرکت کنیم که برخورد با مطبوعات دشوار شود و دسترسی آزاد به اطلاعات بیشتر شود همچنین بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران مهم است زیرا بازگشایی آن مطالبه همه طیف‌هاست.

وی ادامه داد: نباید به جای انجمن صنفی روزنامه‌نگاران صنف‌های جعلی با سناریو تاسیس شود. همچنین همکاران ما که در زندان هستند باید سریع‌تر آزاد شوند.

علامیانٰ دبیر انجمن خبرنگاران دفاع مقدس نیز گفت: برجسته‌ترین خصلت خبرنگار شجاعت است و این ویژگی در بحران‌ها و حوادثخودش را نشان می‌دهد امروز امید برای خبرنگاران با آمدن دولت جدید بیشتر شده اما نباید این امید تبدیل به یاس شود زیرا یاس برای اهالی رسانه از جنگ بدتر است.

فرید قدیری نویسنده روزنامه دنیای اقتصاد نیز گفت: نباید دولتمندان تصور کنند که اطلاع‌رسانی شفاف به ضرر آنهاست بلکه کاملا به نفع آنهاست از طرف دیگر دولت نباید در بخش خصوصی با رسانه‌ها رقابت کند.

مینوبدیعی روزنامه‌نگرا نیز گفت: خبرنگار با یک دست قلم و با یک دست سلاح آگاهی را در دست می‌گیرد و از مغز و روح و جان خود برای جامعه صرف می‌کند.

وی افزود: امروز باید دولت به خبرنگاران توجه کند و از تعارف کم کند و بر مبلغ بیافزاید و فراهم کردن امکانات رفاهی تعیین نظام حقوق و دستمزد از وظایف دولت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز