خبرگزاری کار ایران

در انتقاد از تعلل وزارت کار در بازگشایی دفتر انجمن منتشر شد

نامه اعتراضی انجمن صنفی روزنامه نگاران به رییس جمهوری

کد خبر : ۱۸۷۰۰۱

انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران در نامه ای خطاب به رییس جمهوری خواستار مداخله او برای بازگشایی این انجمن شده است.

انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران در نامه ای خطاب به رییس جمهوری خواستار مداخله او برای بازگشایی این انجمن شده است.

در این نامه سرگشاده ضمن اشاره به گذشت یک سال از وعده حسن روحانی برای بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران از عملکرد وزارت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی انتقاد شده اشت.

متن کامل نامه انجمن صنفی روزنامه نگاران خطاب به حسن روحانی که نسخه ای از آن در اختیار " تدبیر " قرار داده شده را در ادامه می خوانید:

جناب آقای دکتر روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
با عرض سلام و احترام پس از گذشت بیش از یک سال از زمانی که با سخنان خود امید بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران را در میان این قشر زحمتکش و خدوم بارور فرمودید، ناچاریم به عرض برسانیم که متأسفانه با وجود تلاش های متعددی که در این مدت به عمل آورده ایم، هیچ گونه اقدام عملی قانونی و واقعی در این زمینه از سوی وزارتخانه مسئول به عمل نیامده و مشکل این انجمن همچنان باقی است.

اگرچه حسب اخبار منتشره و گفتگوهای به عمل آمده، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت اطلاعات نظر مساعد و مثبت خود برای بازگشایی دفتر انجمن را مکرراً ابراز داشتند، اما در کمال تعجب و تأسف، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، که مطابق با قانون کار و مقررات وابسته مسئولیت قانونی اصلی را در این موضوع دارد، از هرگونه اقدام برای احقاق حقوق قانونی انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران استنکاف داشته و حتی همه مکاتبات ما را هم بی پاسخ گذاشته است.

بی اعتنایی این وزارتخانه مارا ناگزیر کرده است عرضحال سوی جنابعالی آوریم واستدعا کنیم که این وزارتخانه را به اجرای قانون و انجام تکالیف مقرر قانونی دلالت و مؤکداً یادآوری فرمایید که قصور یا تقصیر در رفع موانعی که این وزارتخانه از۷ سال پیش به ناروا و خلاف مقررات برای استمرار فعالیت انجمن صنفی روزنامه نگاران(به عنوان بزرگترین تشکل صنفی تاریخ مطبوعات ایران) ایجاد کرده است، مغایرومخالف با قانون حقوق شهروندی جامعه بزرگ و شریف و زحمتکش روزنامه نگاری کشور است. همان حقوق شهروندی که آن مقام محترم، چه در شعارهای انتخاباتی و چه در برنامه کاری خود همواره مورد تأکید قرار داده اند.

جناب آقای رئیس جمهوری
دست کم برایپیشگیری ازشبهه افکنی احتمالی، این را نیز اضافه می کنیم که خود واقفیم پلمپ دفتر انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران پس از درخواست وزارت اطلاعات در سال ۸۸ به دستور مقام محترم قضایی انجام شده است. بدیهی است فک پلمپ خارج از حدود اختیارات این قوه است. و این امر ارتباطی به قوه مجریه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تکالیف آنها نمی یابد. در این خصوص نیز انجمن امیدوار است مسئولان محترم قوه قضائیه نیز با بذل مساعدت نسبت به رفع مشکلات موجود و فکّ پلمپ دفتر انجمن اهتمام ورزند.
در پایان امیدواریم حال که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ایستادگی در برابر حقوق قانونی روزنامه نگاران ایران کمترین اراده ای برای پاسخ به تقاضاهای قانونی این انجمن نشان نمی دهد،

مداخله و دستور مستقیم جنابعالی مبنی بر ارسال صورتجلسات آخرین مجامع عمومی انجمن جهت نشر در روزنامه رسمی و تمهید تشکیل مجمع عمومی جدید انجمن، هم راهگشای چشمهای منتظر روزنامه نگاران و هم نشان دهنده اراده جدی رئیس جمهور محترم به اجرای حقوق شهروندی باشد.
توفیقات روز افزون جنابعالی را از خدای متعال خواستاریم.
انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز