خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت می‌گیرد؛

اکران پرواز هدهد مستند شهید کلانتری در جشنواره سینما حقیقت

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۵۰۶

پوستر رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: مستند "پرواز هدهد" که مروری بر زندگی سیاسی- اجتماعی شهید موسی کلانتری نخستین وزیر راه و ترابری پس از انقلاب است؛ امشب (۲۱ آذر) ساعت ۱۹ در جشنواره سینما حقیقت اکران می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، سید قاسم بی نیاز با اشاره به اکران و رونمایی از فیلم مستند پرتره"پرواز هدهد" به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی در روز سه شنبه ۲۱ آذر ساعت ۱۹ در سالن شماره ۵ پردیس سینمایی چارسو، اظهار کرد: شهید موسی کلانتری در دی ماه سال ۱۳۵۸ از سوی شورای انقلاب به سمت وزیر راه و ترابری منصوب و پس از تشکیل دولت شهید رجایی تا هنگام شهادت همچنان در این سمت به انجام وظیفه و خدمت به مردم و جمهوری نوپای اسلامی ایران ادامه داد.

وی یادآور شد: شهید مهندس کلانتری در تابستان سال ۵۸ وارد وزارت راه و ترابری شد و جهت فعال کردن اداره کل راه و ترابری خوزستان به آن منطقه رفت و پس از مدتی به همین منظور به استان آذربایجان غربی اعزام شد و مسئولیت اداره کل راه و ترابری این استان را به عهده گرفت.

بی نیاز تاکید کرد: شهید کلانتری از وزرای پرکار و فعال کابینه شهید رجایی بود که جاده‌هایی به همت او در مدت کمتر از دو سال در محروم‌ترین نقاط کشور به دست متخصصان داخلی ساخته شد تا اینکه در فاجعه بمب گذاری حزب جمهوری به درجه رفیع شهادت نائل شد.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: مستند "پرواز هدهد" با توجه به کیفیت قابل توجه آن توانست به بخش رسمی جایزه شهید آوینی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت راه یابد.

وی بیان کرد: این فیلم مستند با همکاری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با پژوهشگری نرگس جودکی و ایمان پاک نهاد و تصویربرداری محمد فکوری و صدابرداری احمدرضا طائی و تهیه‌کنندگی مرتضی رزاق کریمی و سعید لطفی تولید شده است.

این مستند به زندگی شهید موسی کلانتری از تولد در مرند تا ادامه تحصیل در تهران و سفر به آمریکا و بازگشت او به ایران و فعالیتهایش می‌پردازد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را آذرماه هر سال و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی (ع) است، در شهر تهران برگزار می‌کند.

یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت از ۱۹ تا ۲۶ آذرماه به عنوان مهمترین رویداد سینمای مستند ایران و منطقه خاورمیانه در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز