خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس مسکن و صنایع وابسته:

تحرک 300 صنعت با رونق بازار مسکن

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۹۷۳

یک کارشناس مسکن و صننایع وابسته با اشاره به تحرکات اخیر در ازار مسکن گفت: با ورود صنعت ساختمان به دوره رونق، 300 صنعت از رکود خارج می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رامین قاسمپور با بیان اینکه صنعت ساختمان پیشران اقتصاد کشور محسوب می شود و چند صد صنعت بالا و پایین دستی با این صنعت در ارتباط است، گفت: طبق گزارش های رسمی چیزی حدود 300 صنعت در ارتباط با صنعت ساختمان هستند که با تحرک صنعت ساختمان این صنایع هم وارد دوره رونق خواهند شد.

وی با بیان اینکه صنعت ساختمان از سال 91 دچار رکود شد، ادامه داد: پس از گذشت چند سال از دوره رکود بازار مسکن، خوشبختانه اخیرا شاهد تحرکاتی در این بازار هستیم کهه قطعا این تحرکات به سایر صنایع مرتبط با این حوزه از جمله ساخت و ساز هتل، تجهیزات سختمانی ، معماری داخلی، دکوراسیون، چوب، روشنایی، تهویه، برودتی، گرمایشی و سرمایشی منتقل می شود.

قاسمپور افزود: برای رونق بازار مسکن سالانه باید یک میلیون واحد ساخته شود که در حال حاضر یک سوم این نیاز در حال عرضه به بازار مسکن است اما می توانیم برای افزایش تولید در صنعت ساختمان تقاضا برای ساخت و ساز سایر ساختمان ها از جمله هتل سازی و ... را اافزایش دهیم که این خود منجر به افزایش اشتغالزایی می شود.

وی تاکید کرد: ۹۶ درصد مجوز بهره برداری برای فعالیت تولیدی و بنگاه های کوچک و متوسط  صادر می شود که این بنگاه ها ۵۳ درصد از اشتغال و ۳۳ درصد از تولید ناخالص داخلی را شامل می شوند اما با این حال متاسفانه فقط ۸ درصد تسهیلات به بنگاههای کوچک و متوسط داده می شود که این در تضادد با سیاست های اقتصاد مقاومتی است.   

این کارشناس مسکن و صنایع وابسته با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه ها محل پیوند و تلاقی مخاطبان صنایع مختلف و عرضه کنندگان و تولیدکنندگان است، اظهار داشت: می توان با برگزاری نمایشگاه های مرتبط با صنعت ساختمان از جمله هتل و رستوران و ...  به کوتاه کردن دوره های رکود آن کمک کرد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه آشپزخانه صنعتی، رستوران، هتل و صنایع وابسته اظهار داشت: بر اساس سند چشم انداز ۲۰ ساله، ایران باید در سال ۲۰۲۵ درآمدی معادل ۳۰ میلیارد دلار از حضور گردشگران به دست بیاورد ولی بر اساس آمار تا کنون ۵۰ درصد این مهم محقق شده است، لذا تا هدف نهایی فاصله زیادی داریم. با توجه به برنامه های کلان کشور می توان پیش بینی کرد که کشور طی سالهای آتی نیاز مبرمی به احداث هتل خواهد داشت.

قاسمپور با تاکید بر اینکه نمایشگاه ها تنها محلی برای فروش تولیدات و محصولات نیستند، ادامه داد: ما در کشور از یک طرف دانشگاهها، شرکتهای دانش بنیان و نخبگان را داریم و از طرف دیگر شرکتهایی فشل یک طرف دیگر هستند. در حالی که اگر این دو گروه با یکدیگر تلفیق شوند می توانند کالاهای باکیفیت تولید کنند و دیگر نیازی به محصولات بی کیفیت چینی نخواهیم داشت. یکی از اهداف درازمدت این است که این ارتباط را برقرار کنیم. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز