خبرگزاری کار ایران

معاون بهره‌برداری راه‌آهن :

افزایش 55 درصدی ترانزیت ریلی در سال جاری/ سهم 1.5 میلیون تنی راه آهن در ترانزیت

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۵۳۴

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن با بیان اینکه ترانزیت ریلی در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 55 درصد افزایش داشته است، گفت: طبق برنامه های راه آهن امسال باید 43 میلیارد تن کیلومتر از طریق ریل جابجا شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، ابراهیم محمدی در نشست خبری با بیان اینکه سال گذشته 27 میلیارد تن کیلومتر بار از طریق ریل جابجا شده است، گفت: در حوزه ترانزیت ریلی امسال حدود 55 درصد رشد داشته‌ایم.

وی ادامه داد: به ازای هر تن باری از روی جاده به ریل هدایت می‌شود بر اساس استانداردهای اروپایی  به ازای هر تن کیلومتر 80 تومان به سود اقتصاد ملی است. ترانزیت شاخص اساسی در بحث توسعه است، با این کار ایران را در اقتصاد کشور دیگر شریک می‌کنیم و این مسئله باعث می شود که کشور هدف در حفط امنیت کالا کمک کند.

این مقام مسئول طبق برنامه های راه آهن امسال باید 43 میلیارد تن کیلومتر از طریق ریل جابجا شود، گفت: سهم راه‌آهن از ترانزیت سالانه حدود 1.5 میلیون تن است.

محمدی با اشاره به تعامل با کشورهای همسایه برای افزایش ترانزیت اظهار داشت: از ابتدای سال 4 توافق‌نامه با کشورهای حوزه CIS برای ارتقای شاخص‌های حمل‌ونقل ریلی داشته‌ایم. برای فعال کردن قطار آلماتی-پاکستان تلاش‌هایی صورت گرفت و قرار شده دومین جلسه این مسئله برای حل مشکلات بار و کانتینر در دستور کار قرار گیرد.

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن درباره میزان ترانزیت امسال و مقایسه آن با مدت مشابه در سال گذشته گفت: میزان ترانزیت تا 17 مردادماه امسال از طریق ریل به 475 هزار تن رسیده است،‌این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته 309 هزار تن ترانزیت بار ریلی در کشور داشتیم. سال گذشته مجموعا  1.2 میلیون تن بار ترانزیتی از طریق ریل جابجا شد و پیش بینی می‌شود این رقم به 1.8 میلین تن تا پایان سال جاری افزایش یابد .

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز