خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

استفاده همه کشورها از آسمان ایران منهای رژیم اشغالگر قدس

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۳۷۳

هم اکنون اکثر کشورها منهای رژیم اشغالگر قدس از آسمان کشور ما استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور میزان دریافتی از کشورها را برای استفاده از آسمان ایران ۵۰ دلار تا ۲ هزار دلار عنوان کرد و گفت: هم اکنون تمامی کشورها منهای رژیم اشغالگر قدس از آسمان ایران استفاده می‌کنند.

محمدعلی ایلخانی، مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص میزان افزایش درآمد شرکت فرودگاه ها از محل افزایش ۸ درصدی پروازهای عبوری، گفت: ‌ باید توجه داشته باشیم که یک سری رقیب در کشور وجود دارد مانند نیروهای مسلح که آنان تا قیمت اعلام شود، می‌خواهند در این درآمد با شرکت فرودگاه‌ها شریک شوند.

وی این خواسته نیروهای مسلح را خطرناک دانست و افزود: درآمد ما از فراپروازی باید خرج ارتقای سیستم‌ها شود و هم هزینه نگهداری ۴۸ فرودگاه کشورباید از این محل تامین شود.

ایلخانی در پاسخ به این سئوال که آیا صحبتی با کشورها برای افزایش نرخ فراپروازی شده است یا خیر؟، گفت: باید برای طرح‌های تشویقی بازنگری در کاهش نرخ کنونی داشته باشیم. هم اکنون در ۲۴ ساعت ۱۳۰ فروند هواپیمای امارات از آسمان کشور عبور می‌کند و در نامه‌ای که اخیرا این کشور به ما ارسال کرده‌ است به دلیل تعداد زیاد پروازها درخواست کاهش قیمت را داشته است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور ادامه داد: قبلا تعداد هواپیماهای اماراتی ۶۰ عدد بودند که ظرف سه هفته گذشته به ۱۳۰ فروند هواپیما رسیده‌اند.

وی در خصوص دیگر کشورهایی که از فضای کشور ما استفاده می کنند، گفت: هم اکنون اکثر کشورها منهای رژیم اشغالگر قدس از فضای کشور ما استفاده می‌کنند.

ایلخانی با بیان این مطلب که هم اکنون قیمت دریافتی از کشورها برای راه های عبوری مناسب است، افزود: این قیمت بر اساس تناژ هواپیما و طول مسیر محاسبه می‌شود و هر میزان هواپیما سنگین تر باشد و مسافت طولانی‌تر شود این رقم بیشتر می شود.

مدیرعامل شرکت‌ فرودگاه های کشور ادامه داد: میزان قیمت دریافتی راه‌های عبوری از ۵۰ دلار تا ۲۰۰۰ دلار متغیر است و میزان ساعت‌هایی که هواپیما در آسمان کشور حضور دارد ملاک تعیین قیمت نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز