خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نقشه برداری کشور در زنجان تاکید کرد:

ضرورت توجه جدی به ایستگاه‌های نقشه برداری کشور

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۳۴۴

بی‌توجهی به امر حدود مساحت در کشور و ساخت و ساز‌های غیر قانونی عامل اصلی بروز این مشکلات و مراجعه مردم به دستگاه‌های قضایی هستند.

رئیس سازمان نقشه برداری کشور گفت: با توجه به این موضوع که روند صعودی قیمت مسکن در کشور در حال بالا رفتن است، نبود آسایش و اطمینان در این بخش آفت جدی به شمار می‌رود و لزوم اتخاذ تهمیداتی از قبیل تصویر برداری از زمین‌ها می‌تواند معضلات این بخش را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علیرضا آزموده اردلان، در جلسه ژئوماتیک و نقشه برداری استان گفت: آمارهای دادگستری نشان می‌دهند که بیشتر از ۴۰ درصد از مراجعه کنندگان به این دستگاه که شامل ۹ میلیون پرونده می‌شود، اکثرا موارد اختلاف ملکی می‌باشند.

آزموده اردلان گفت: بی‌توجهی به امر حدود مساحت در کشور و ساخت و ساز‌های غیر قانونی عامل اصلی بروز این مشکلات و مراجعه مردم به دستگاه‌های قضایی هستند.

رییس سازمان نقشه برداری کشور در مورد وضعیت زیر ساخت GIS کشور، گفت: از نظر GIS هر کدام از دستگاه‌های کشور فعالیت‌های خوبی انجام داده و اکنون در مرحله‌ای قرار داریم که یک شبکه مشترکی را ایجاد کنیم تا بتوانیم اطلاعات و داده‌ها را به اشتراک بگذاریم، این در واقع برنامه کاری سال جاری و سال آینده است.

این مسئول کشوری در زنجان، با اشاره به این موضوع که در زمینه نقشه برداری اقدامات خوب و موثمری تا به این روز انجام گرفته گفت: ما از نظر تولید نقشه توانمندی خوبی در کشور داریم و تولید نقشه‌های بیست و پنج هزارم نیز موید این مساله است، زیرا بسیاری از کشور‌ها وجود دارند که توان تولید این نقشه‌ها را ندارند و فکر می‌کنم تا پایان شهریور ماه بتوانیم نقشه بیست و پنج هزارم تمام ایران را به اتمام برسانیم.

وی در پایان گفت: در استان زنجان باید به اراضی کشاورزی و باغات که در توسعه استان موثر است توجه ویژه شود چرا که توجه به این امر مهم باعثایجاد اشتغال می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز