خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر راه‌وشهرسازی در گفتگو با ایلنا خبر داد:

انتشار اوراق صندوق زمین و مسکن از ۸ شهریور / مقاومت بانک مرکزی با راه اندازی صندوق پس‌انداز مسکن

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۵۴۱

مشاور مالی وزیر و معاون وی در حوزه ساختمان و مسکن مذاکراتی با قائم مقام رییس کل بانک مرکزی و معاونین وی داشته‌اند که امیدوارند در ‌‌نهایت موفق به جلب نظر مساعد آن‌ها شوند.

قائم مقام وزیر راه‌وشهرسازی با بیان این مطلب که ۸ شهریور اوراق صندوق زمین‌ومسکن منتشر می‌شود افزود: این طرح با نام " آویشن " در منطقه دماوند، یک طرح بسیار خاص و ویژه است که در موازات صندوق پس‌انداز مسکن می‌تواند موجب رکود اقتصادی و مسکن شود همچنین بانک مرکزی با این توجیه صندوق پس‌انداز مسکن موجب افزایش پایه پولی کشور و تورم می‌شود تا کنون با ان که تنها سیاست مسکنی دولت در بسته خروج از رکود تورمی است موافقت نکرده است.

فریبرز واحدی، قائم مقام وزیر راه‌وشهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب که در بسته خروج از رکود تورمی دولت مسکن در رتبه چهارم قرار گرفت است افزود: اگر اقتصاد کلان می‌خواهد از رکود خارج شود مسکن یکی از مولفه‌هایی است که تاثیر به سزایی در خروج از رکود دارد.
وی با بیان این مطلب که راه‌اندازی صندوق پس‌انداز مسکن تنها طرح پیشنهادی دولت در حوزه مسکن است تصریح کرد: در صورت همکاری بانک مرکزی در ابلاغ این طرح به بانک‌های زیرمجموعه‌اش و راه‌افتادن صندوق زمین و مسکن به عنوان طرح موازی می‌توانند به خروج مسکن از رکود کمک کنند.
قائم مقام وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به مخالفت بانک مرکزی با طرح مذکور افزود: به دلیل منطق افزایش پایه پولی کشور و افزایش تورم بانک مرکزی رغبتی برای راه‌اندازی این صندوق در بانک‌ها ندارد.
واحدی در پاسخ به این سئوال که آیا ممکن است به دلیل مخالفت‌های موجود صندوقی با این عنوان راه اندازی نشود گفت: مشاور مالی وزیر و معاون وی در حوزه ساختمان و مسکن مذاکراتی با قائم مقام رییس کل بانک مرکزی و معاونین وی داشته‌اند که امیدوارند در ‌‌نهایت موفق به جلب نظر مساعد آن‌ها شوند.
وی ادامه داد: امیدواریم که راه بیفتد اما نمی‌توان زمانی برای ان مشخص کرد.
غروی با اشاره به دوینکه صندوق زمین‌ومسکن با مشارکت سازمان بورس در حال راه‌اندازی است شد افزود: این طرح با اسم «آویشن» یک طرح بسیار خاص و ویژه در دماوند است که اوراق ان ۸ شهریور منتشر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز