خبرگزاری کار ایران

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها خبر داد

تکمیل ۱۱ کیلومتر باقی‌مانده آزادراه قزوین - رشت در ۲ فاز

کد خبر : ۱۸۴۳۶۳

احمدی نوری با اشاره به طول ۱۳۸ کیلومتری این آزادراه افزود: طول آزادراه قزوین - امام‌زاده هاشم حدود ۱۳۸ کیلومتر است که ۱۲۷ کیلومتر آن شامل ۳۱ کیلومتر تا شمال رودبار و ۹۳ کیلومتر از جنوب منجیل تا قزوین است‌.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها گفت: با بهره‌برداری از ۱۲۷ کیلومتر این آزادراه، ۱۱ کیلومتر باقیمانده از منجیل تا رودبار در دو اولویت به بهره‌برداری می‌رسد که همزمان با اجرای اولویت اول که مشکل ترافیک شهر منجیل را حل می‌کند، مطالعات اولویت دوم به طول ۸ کیلومتر انجام می‌‌شود.
‌به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور، حسن احمدی‌نوری اظهار داشت: آزادراه قزوین - رشت با هدف تقویت یکی از مهمترین محورهای ارتباطی کشور که تهران - رشت - انزلی است احداثشده است.

وی ادامه داد: ‌ این محور جزیی از مسیر کریدور بین‌المللی شمال - جنوب است و از نظر حمل و نقل جاده‌ای یکی از مهمترین قطعات شبکه آزادراهی کشور محسوب می‌شود که استان‌های گیلان و اردبیل را به پایتخت کشور متصل می‌کند.

وی با اشاره به طول ۱۳۸ کیلومتری این آزادراه افزود: طول آزادراه قزوین - امام‌زاده هاشم حدود ۱۳۸ کیلومتر است که ۱۲۷ کیلومتر آن شامل ۳۱ کیلومتر تا شمال رودبار و ۹۳ کیلومتر از جنوب منجیل تا قزوین است‌.

احمدی نوری ‌با اشاره به ۱۱ کیلومتر باقیمانده این آزادراه تحت عنوان آزادراه منجیل - رودبار، گفت: بخش باقیمانده این طرح‌ از شرق منجیل آغاز و تا جنوب غربی رودبار امتداد خواهد یافت و با توجه به اینکه این بخش از مسیر حدفاصل شهرهای منجیل و رودبار جوابگوی ترافیک از محور قدیم و آزادراه در دست بهره‌برداری نیست، ساخت این بخش از آزادراه برای سهولت در رفت و آمد هموطنان و آسایش ساکنان در دستور کار است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها ‌با اشاره به ویژگی‌های توپوگرافی خاص این منطقه اضافه کرد: وجود رودخانه سفید‌رود در سراسر طول مسیر و مناطق مسکونی پراکنده در اطراف رودخانه عملیات اجرایی در این بخش از مسیر کمی کندتر پیش می‌رود و از آنجا که ترافیک سراسری محدوده شهر رودبار و منجیل در جاده موجود بین آنها با مشکل اساسی روبه رو است اجرای بخش باقیمانده از اولویت ویژه برخوردار است.

وی ‌با اشاره به اولویت اول ۱۱ کیلومتر باقی مانده آزادراه منجیل - رودبار به طول ۳ کیلومتر اظهار داشت: اجرای اولویت اول مشکل ترافیک را از شهر منجیل رفع می‌کند و نسبت به تکمیل مطالعات اولویت دوم و چگونگی تامین منابع مالی اقدام و در دستور اجرایی قرار خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز