خبرگزاری کار ایران

دبیر علمی اولین همایش ملی توسعه پایدار کالبدی - فضایی روستایی:

دستاوردهای همایش، در برنامه ششم دیده می شود

کد خبر : ۱۷۹۵۶۹

با توجه به اینکه مسائل روستایی در دهه اخیر مشکلات تازه ای پیدا کرده است برگزاری چنین همایشی برای بازنگری در اقدامات و برنامه‌ریزی‌های گذشته الزامی بود.

دبیر علمی اولین همایش ملی توسعه پایدار کالبدی - فضایی روستایی گفت: دستاوردهای این همایش در برنامه ششم که تنظیم و تدوین آن آغاز شده است دیده خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس سعیدی دبیر علمی اولین همایش ملی توسعه پایدار کالبدی - فضایی روستایی که در اردبیل برگزار شد با اشاره به اینکه یک سال است تقاضای برگزاری چنین همایشی از سوی بنیاد مسکن استان مطرح شده بود اظهار داشت: با توجه به اینکه مسائل روستایی در دهه اخیر مشکلات تازه ای پیدا کرده است برگزاری چنین همایشی برای بازنگری در اقدامات و برنامه‌ریزی‌های گذشته الزامی بود.
وی افزود: اولین و مهمترین رهاورد برگزاری این همایش بازنگری در اندیشه‌ها و اقدامات توسعه‌ روستایی در کشور است.
سعیدی با اشاره به محورهای همایش افزود: منظومه های روستایی به این معنا که مسائل روستا به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرد در یک مجموعه دیده شود همچنین باید این نکته را مد نظر داده باشیم که نباید برنامه ریزی توسعه روستایی را از برنامه ریزی توسعه شهری جدا کنیم.
دبیر علمی اولین همایش ملی توسعه پایدار کالبدی - فضایی روستایی ادامه داد: در هفتاد، هشتاد سالی که در کشور برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد همیشه این دو موضوع به صورت جداگانه بررسی شده است اما با توجه به اینکه مسائل این دو در هم تنیده شده است باید مسائل اینها را در کنار و توامان لحاظ کنیم.
سعیدی در پاسخ به این سوال که آیا این نشست در توسعه روستاها موثر خواهد بود گفت: مسلما هر نشست و همایشی اثرات خود را می‌گذارد اما اینکه عصاره این همایش ها به بدنه اجرایی تزریق می‌شود هنر و همت می‌خواهد.
وی ادامه داد: معمولا این عمل به خوبی انجام نمی شود و بعد از همایش ها ما خروجی نمی بینیم اما با توجه به اینکه از آغاز این همایش تعاملی بین اساتید دانشگاه، مدیران و مجریان بود این امید است که بتوانیم خروجی آن را در طرح های توسعه ببینیم.
سعیدی در خصوص زمان به اجرا درآمدن خروجی همایش گفت: نتایج در برنامه ششم خودش را به صورت برجسته نشان خواهد داد و با توجه به اینکه کار تدارک و تدوین اولیه برنامه ششم آغاز شده است امیدواریم در بحثتوسعه ملی، هم در زمینه روستا و هم شهرها اجرایی شود.
وی با انتقاد به ساخت و سازهایی که در روستاها صورت می گیرد افزود: در حال حاضر حوزه اقتصادی تمامی مسائل از قبیل اجتماعی، فرهنگی زیست محیطی را تحت الشعاع قرار داده است و پول حاکم همه چیز شده است که ما باید حتما این موارد را بازنگری کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز