خبرگزاری کار ایران

تحقق نهضت تولید محتوا با همکاری پژوهشگاه ارتباطات وفناوری اطلاعات و سازمان فناوری اطلاعات

کد خبر : ۱۷۹۳۱۴

در نهضت تولید محتوای الکترونیکی وتوسعه آموزش در فناوری های نوین، نیازمند همکاری سازمان فناوری اطلاعات و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در بکارگیری توان بخش حاکمیتی و هدایت بخش خصوصی هستیم تا اجرای آموزش های مجازی رشدوترویج یابد.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در نهضت تولید محتوای الکترونیکی وتوسعه آموزش در فناوری های نوین، نیازمند همکاری سازمان فناوری اطلاعات و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در بکارگیری توان بخش حاکمیتی و هدایت بخش خصوصی هستیم تا اجرای آموزش های مجازی رشدوترویج یابد.
به گزارش ایلنا، حمید رضا عطایی با بیان این مطلب افزود: ارتقاء سواد اطلاعاتی کشور جزء برنامه های مطرح شده پنج ساله توسعه کشور است و وزارت ارتباطات باید هدایت گر وبسترساز این زمینه باشد.
وی بر ضرورت عملیاتی شدن نهضت تولید محتوا الکترونیکی تاکید کرد و افزود: وقتی محتوا تولید شود؛ کاربران، دانشجویان، دانش آموزان و حتی بانوان خانه دار هم می توانند از آموزش های کاربردی و جهت داراستفاده کنند.
وی بر ضرورت آموزش صحیح در استفاده از شبکه های اجتماعی تأکید کرد و گفت: استفاده صحیح اعضای خانواده از پیشرفت های تکتولوژی نیازمند آموزش و حمایت ازطرح افزایش دانش و مهارت هموطنان جهت بهره مندی از فناوری اطلاعات است.
وی بر فعالیت کمیته راهبری آموزش و توانمندسازی اشاره کرد و ادامه داد: سیاستگذاری ومدیریت کلان آموزش کارمندان در وزارتخانه و شرکت های وابسته برعهده این کمیته وبه ریاست مهندس راسخ معاون محترم توسعه مدیریت، هماهنگی وپشتیبانی است.
وی با بیان اینکه برای آموزش درسازمان، ۴نوع محیط بازدارنده، خنثی، تشویق کننده والزام آورتعریف شده افزود: ما در تلاش هستیم فضای آموزشی وزارت ارتباطات و سازمان های وابسته را به فضایی مشوق تبدیل کنیم تا همکاران و مدیران از ما بخواهند که دوره های آموزشی خاص را برای آنها ترتیب دهیم.
وی به سرانه آموزش در سال ۹۲ اشاره کرد و گفت: در ساعات آموزشی مدیران از میانگین ۸۰ ساعت به ۹۹ ساعت رسیدیم و در بخش کارکنان در سرانه ۶۰ ساعت هستیم.
عطایی بر ضرورت آموزش جدی در مدیران میانی تأکید کرد و افزود: مدیران مجموعه از ابتدای سال ۹۳در دوره های آموزشی تکلیفی ازجمله دوره اقتصاد مقاومتی ودوره های آشنائی با قوانین و ارتقاء سلامت اداری شرکت کردند.
رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت، تعامل موثر با پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت اجراء پروژه های آموزشی تربیت مدیران و بستر سازی استفاده از منابع دیجیتالی و کتابخانه ای پژوهشگاه را ضروری برشمرد و افزود: فراهم کردن مقدمات دسترسی کارکنان به محتوای الکترونیکی کلیه نشریات و مجلات کشور، از جمله اقدامات اخیر وزارتخانه در جهت رشد و توانمند سازی کارکنان است.
وی در پایان تصریح کرد: بر اساس ارزیابی عملکرد سالانه دستگاه های اجرایی از سوی معاونت توسعه مدیریت وسرمایه انسانی ریاست جمهوری در سال ۹۲ در محور آموزش وتوانمندسازی مقام سوم را کسب کردیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز