خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس مسکن در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

ساخت ۸۰۰ هزار واحد در عرض دو سال نیاز به منابع مالی فراوان دارد

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۴۷۶

ساخت ۸۰۰ هزار واحد در عرض دو سال منابع مالی گزافی نیاز دارد که تنها با تنفس سه ساله‌ای بازپرداخت اقساط که بانک مرکزی به وزارت راه وشهرسازی داده است اجرایی نمی‌شود.

یک کارشناس مسکن گفت: مهار افزایش قیمت مسکن یا با ساخت کسری واحدها امکان دارد و یا با نگه داشتن رکود بازار مسکن اتفاق می‌افتد.

بیت‌الله ستاریان، کارشناس مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص راهکارهای دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت مسکن اظهار داشت: دولت با دو روش می تواند قیمت مسکن را کنترل کند بطوریکه در ابتدای امر بازار مسکن را در رکود نگه دارد و سپس با ساخت واحدهای جدید کسری بازار مسکن را تامین کند.

وی افزود: هرگونه برنامه ریزی برای رونق بخشیدن به بازار مسکن بدون ایجاد توازن بین عرضه و تقاضا افزایش قیمت را به همراه خواهد داشت.

ستاریان با اشاره به ادامه رکود در بازار مسکن افزود: تا زمانی که طرح‌های مسکن دولت به اجرا در نیاید رکود در بازار مسکن وجود خواهد داشت.

این کارشناس مسکن در پاسخ به این سئوال که آیا دولت قادر به تحویل واحدهای باقی مانده مسکن مهر تا پایان سال ۹۴ خواهد بود گفت: ساخت ۸۰۰ هزار واحد در عرض دو سال منابع مالی گزافی نیاز دارد که تنها با تنفس سه ساله‌ در بازپرداخت اقساط که بانک مرکزی به وزارت راه وشهرسازی داده است اجرایی نمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز