خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل فرودگاه امام خمینی در گفتگو با ایلنا خبر داد:

ایرباس ۳۸۰ تا دو ماه آینده در فرودگاه امام

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۱۹۹

متولی بحثمربوط به پروازهای عبوری شرکت فرودگا‌ه‌های کشوردر حوزه هوانوردی است و آن‌ها از دیتل و مسائل جزئی در این رابطه اطلاع دارند / برای استفاده از پتانسیل‌های موجود در پروازهای عبوری باید مسائل امنیتی برداشته شود.

مدیرعامل فرودگاه امام خمینی از ورود ایرباس ۳۸۰ به باند فرودگاه امام خمینی تا دو ماه آینده خبر داد و افزود: مزیت اقتصادی جذب پروازهای عبوری از یک طرف و مصون شدن کشور از لحاظ امنیتی از سویی دیگر برای کشور حائز اهمیت است.

مرتضی دهقان مدیرعامل فرودگاه امام خمینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا استفاده از پتانسیل پروازهای عبوری را دارای دو مزیت اعلام کرد و اظهار داشت: هرچقدر بتوانیم بیشتر اور فلایت‌ها را به سمت کشور بیاوریم یک مزیت اقتصادی خواهد داشت که سرمایه خوبی را می توانیم جذب کنیم و دوم از لحاظ امنیتی مصون خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه نسبت به ده سال قبل وضعیت راه‌های هوایی خیلی بهتر شده است، افزود: جلسات خوبی در این زمینه برگزا شده است و باید دید از کجا به کجا رسیده‌ایم اما در این زمینه باید به کشورهای اطراف نظیر افغانستان، عراق و دبی توجه کنیم.

مدیرعامل فرودگاه امام‌خمینی افزود: برای استفاده از پتانسیل‌های موجود در پروازهای عبوری باید مسائل امنیتی برداشته شود.

دهقان در پاسخ به این سئوال که در صورت رقیق شدن مسائل امنیتی زیرساخت‌ها در کشور وجود دارد، گفت: متولی بحثمربوط به پروازهای عبوری شرکت فرودگا‌ه‌های کشوردر حوزه هوانوردی است و آن‌ها از دیتل و مسائل جزئی دراین رابطه اطلاع دارند.

وی ادامه داد: اما به صورت کلی در این زمینه نیاز به یک سری امکانات رویه، دستورالعمل ها، تجهیزات و همچنین هماهنگی‌هایی است که امکانات سرویس‌های راداری در کشور وجود دارد و رویه ها از نظر عملیاتی نوشته شده است و در پایان باید یک‌سری هماهنگی‌های داخلی صورت گیرد.

دهقان از توافق با شرکت هواپیمایی امارات برای پذیرش ایرباس ۳۸۰ خبر داد و افزود: این هواپیما دارای دستورالعمل های خاصی است که چندین جلسه برگزار شده است، تائیدیه نهایی گرفته شده است و تا یکی دو ماه آینده هواپیمای ایرباس ۳۸۰ در فضای موجود فرودگاه می‌تواند پذیرش شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز