خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:

خطر فروپاشی شهرهای بزرگ را تهدید می کند

کد خبر : ۱۶۵۳۹۸

حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ کشور یک محیط مناسب برای انواع ناهنجاری های فرهنگی را ایجاد کرده است و رفع این معضل یک عزم ملی را می طلبد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در شهرهای بزرگ مشکل فروپاشی مرکز شهر که هسته اصلی و نمایانگر هویت آن شهر است، ما را رنج می دهد، تاکید کرد که از اواخر دهه ۱۳۶۰ بی قانونی در ساخت و سازهای شهری، خطر فروپاشی شهرهای بزرگ را تهدید می کند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: معماری و شهرسازی یکی از اصلی ترین نمودهای سبک زندگی در هر جامعه است.

وی یادآور شد: متأسفانه وضعیت فعلی معماری و شهرسازی در کشور مطلوب نیست و ما در وزارت راه و شهرسازی اصرار داریم تا این روند را بهبود بخشیم.

آخوندی با بیان این که، شاید در طول دوره چهار سال وزارت یک وزیر، کار به نتیجه نرسد، اما می توان در همین مدت بنیان یک حرکت را ایجاد کرد گفت: متأسفانه از اواخر دهه ۱۳۶۰ بی قانونی در ساخت و ساز شهری همه گیر شد و این بی قانونی کار را به اینجا کشانده است.

وی با بیان این که، حس می کنم که هنوز جامعه علمی و فرهنگی اهمیت موضوع معماری را درک نکرده است ادامه داد: حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ کشور یک محیط مناسب برای انواع ناهنجاری های فرهنگی را ایجاد کرده است و رفع این معضل یک عزم ملی را می طلبد.

آخوندی یادآور شد: در شهرهای بزرگ، مشکل فروپاشی مرکز شهر که هسته اصلی و نمایانگر هویت آن شهر است، ما را رنج می دهد و در تهران نیز برای جلوگیری از روند فروپاشی باید فکری شود.

بر اساس این گزارش، پس از سخنان وزیر راه و شهرسازی اعضای شرکت کننده در این جلسه به بیان نظرات خود در خصوص تدوین مبانی علمی و ادبیات مناسب برای احیای معماری و شهرسازی اسلامی پرداختند و طراحی یک جایزه ملی و بین المللی معماری اسلامی ایرانی، توجه به تفاوت اقلیم های طبیعی در کشور برای ساخت و ساز و تأسیس نهادی مسئول و دارای اختیارات لازم برای مدیریت فرابخشی شهرسازی و معماری را مطرح کردند.

همچنین توجه به نقش معماری در نمایش هویت اجتماعی، تهیه اطلس ساخت و ساز در کشور، دقت در تغییرات انجام شده در زمینه معماری شهری و تأثیر آن در سبک زندگی و برنامه ریزی برای ارتباط با فعالان بخش ساخت و ساز کشور برای بهبود وضع فعلی از مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز