خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی در نشست با نمایندگان خراسان شمالی در مجلس

مذاکره با پیمانکار چینی در خصوص راه آهن گرگان – مشهد بزودی نهایی می شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۴۱۹

در خصوص پروژه احداثراه آهن گرگان - مشهد که از بجنورد و شیروان نیز عبور می کند، هم اکنون در انتظار دریافت مجوزهای لازم برای ترک تشریفات مناقصه هستیم همچنین در صورت نهایی شدن کاره، از طریق بانک مرکزی برای گشایش اعتبار اقدام می کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در نشست با نمایندگان خراسان شمالی در مجلس در این استان اعلام کرد: در حال نهایی کردن مذاکرات با پیمانکار چینی هستیم اما برای انجام این پروژه باید دقت فراوانی کنیم تا به منافع ملی و بیت المال لطمه نخورد.

به گزارش ایلنا، عباس آخوندی در حاشیه سفر به استان خراسان شمالی با اشاره پروژه احداثراه آهن گرگان - مشهد که از بجنورد و شیروان نیز عبور می کند، اظهار داشت: هم اکنون در انتظار دریافت مجوزهای لازم برای ترک تشریفات مناقصه برای این پروژه هستیم.
وی با اعلام اینکه مذاکرات با پیمانکار خارجی پروژه احداثراه آهن گرگان - مشهد در حال نهایی شدن است، افزود: در صورت نهایی شدن کارها از طریق بانک مرکزی برای گشایش اعتبار اقدام می کنیم.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اهل کلنگ زدن نیستم، تصریح کرد: راه آهن شمال - جنوب که بجنورد را به شبکه سراسری وصل می کند نیز با فوریت درحال پیگیری است تاجایی که قطعه جوین - اسفراین فعال و قطعه بعدی نیز در مرحله برگزاری مناقصه است.
وی در ادامه از آسفالت ٣٠٠ کیلومتر راه روستایی استان خراسان شمالی تا پایان امسال خبر داد و گفت: علاوه بر این در سال ٩٣ حدود ۶٠ کیلومتر راه آسفالت و به شبکه راههای اصلی استان خراسان شمالی افزوده می شود.
آخوندی از آسفالت شدن جاده بجنورد - جنگل گلستان نیز خبر دادو اظهار داشت: این مسیر در قالب ۴ قطعه ١٠ کیلومتری آسفالت می شود.

تدوین برنامه های روشن برای افزایش کیفیت زندگی مردم

وزیر راه و شهرسازی در ادامه برنامه سفر به استان خراسان شمالی، نشستی با نمایندگان این استان در مجلس که بیش از ۲ ساعت به طول انجامید پس از شنیدن دغدغه های آنها خواستار تدوین برنامه های روشن برای افزایش کیفیت زندگی مردم شد.
وزیرراه وشهرسازی در این نشست پس از شنیدن مسائل، مشکلات و دغدغه های آنها در حوزه راه و شهرسازی گفت: قبول دارم که مسائل کالبدی نیز روی کیفیت زندگی مردم تاثیر گذار است اما نباید تمام توجه مان را روی چنین مسئله ای معطوف کنیم.
وی با تاکید بر اینکه برای افزایش کیفیت زندگی مردم باید برنامه های روشنی داشت، افزود: اگر به مردم بگویم که دولت همه کارها را به تنهایی انجام خواهد داد توسعه ای رخ نمی دهد چرا که برای رسیدن به توسعه باید مردم و نهادهای موثر مانند دانشگاه ها را درگیر مفهوم آن کرد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حفظ هویت شهری از موارد ضروری و تاثیر گذار در مسائل فرهنگی است، افزود: نباید در استانی مانند خراسان شمالی که هنوز ساختمان های اداری آن تکمیل نشده اند به فکر منتقل کردن چنین ساختمانهایی به خارج از شهر باشیم چرا که این اقدام نه تنها هویت شهری را مختل می کند بلکه موجب گرفتاری مردم، هزینه های بالای رفت و آمد و مشکلات جانبی دیگری نیز خواهد شد.
وی تصریح کرد: معتقدم حتی با قیمتی بالاتر باید ساختمانهای اداری را با هدف حفظ هویت شهری در مراکز شهرها احداثکرد.
آخوندی در واکنش به دغدغه برخی نمایندگان استان خراسان شمالی در خصوص واحدهای نیمه تمام طرح مسکن مهر اظهار داشت: به زودی قائم مقام خود در امور مسکن مهر را به این استان می فرستم تا گزارش کاملی از وضعیت طرح مسکن مهر در استان خراسان شمالی و مشکلات پیش روی آن تهیه کند.
وی با اعلام اینکه مشکلات مربوط به طرح مسکن مهر در استان خراسان شمالی را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد، افزود: چنانچه مسائل موجود به طرح مسکن مهر در حوزه عملکردی وزارت راه و شهرسازی نباشد؛ آنها را برای پیگیری به معاون اول رئیس جمهور و دستگاه های مربوطه منعکس می کنیم.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به صحبت یکی از نمایندگان استان خراسان شمالی مبنی بر وابستگی معیشت ساکنان روستاها به تردد مسافران نیز گفت: باید بپذیریم که احداثمغازه های پراکنده در کنار جاده ها به بروز ناامنی و کاهش کیفیت جاده می انجامد. از همین رو ما باید به دنبال احداثمجتمع های توریستی و تفریحی با کیفیت باشیم.
بنابراین گزارش در ابتدای این جلسه نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی نیز به بیان دیدگاه ها و مسائل مربوط به حوزه نمایندگی خود پرداختند که توجه به وضعیت راه های استان خراسان شمالی از مهمترین موارد ذکر شده در این جلسه بود.
بنابراین گزارش توجه یکپارچه به استان خراسان شمالی از جمله مطالعات راه اسفراین – شیروان و آسفالت ده کیلومتر باقی مانده، توجه به وضعیت راه های روستایی، تسریع در تکمیل بیمارستان شیروان، احداثباند اضطراری در شیروان، تکمیل پروژه ۶۰۰ واحدی مسکن در اسفراین، توجه به حمل و نقل هوایی در خراسان شمالی، تکمیل کنارگذر شمالی و جنوبی بجنورد و تکمیل پروژه های ریلی استان خراسان شمالی از مهمترین خواسته های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه با وزیر راه و شهرسازی بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز