خبرگزاری کار ایران

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

بانک مرکزی اجازه افزایش وام روستایی تا سقف ۱۸ میلیون تومان را صادر کند

کد خبر : ۱۵۷۹۳۱

از کل ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد روستایی یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد به‌سازی و بازسازی شده‌اند و اعتباری که برای آن‌ها جذب کرده‌ایم ۱۲ هزارو ۳۴ میلیارد تومان بوده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: افزایش وام مسکن روستایی از ۱۲ میلیون و پانصد هزار تومان تا سقف ۱۸ میلیون تومان توسط معاون اول رییس جمهور به بانک مرکزی ابلاغ شد و منتظر اجازه از طرف بانک مرکزی هستیم همچنین پیگیری از سوی ما ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ علیرضا تابش در نشستی که به مناسبت سالگرد افتتاح این مرکزکز برگزار شد؛ با اشاره به اینکه پیگیر افزایش وام مسکن روستایی هستیم؛ اظهار داشت: با توجه به اینکه دو سال است میزان وام روستایی افزایش پیدا نکرده است پیشنهاد افزایش این وام را تا میزان هجده میلیون تومان داده‌ایم که توسط جهانگیری معاون اول رییس جمهور به بانک مرکزی ابلاغ شده است.

وی افزود: پیگیری‌ها از جانب ما انجام می‌شود اما به نتیجه رسیدن آن بستگی به سیستم بانکی دارد که با افزایش این وام موافقت کند.

تابش درخصوص فعالیت در حوزه مسکن مهر زیر ۲۵ هزار خانوار گفت: ۳۴۸ هزار واحد مسکن مهر با بانک عقد قرارداد شده‌اند که ۲۶۰ هزار واحد از این تعداد تحویل داده است همچنین ما بقی آن پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد دارند.

رییس بنیاد مسکن تصریح کرد: در صورتی‌که تسهیلات بانکی مانند روال سابق در اختیار ما قرار گیرد تا پایان سال ۹۳ می‌توانیم این واحدها را به پایان برسانیم.

وی اعتبار لازم برای ۳۴۸ هزار واحد مسکن مهر زیر ۲۵ هزار خانوار را ۷ هزارو ۸۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون ۶ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان از بانک دریافت شده و هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان باقی مانده است که امیدوار هستیم هرچه سریعتر پرداخت شود.

تابش واحدهای مسکونی به پایان رسیده در سال ۹۲ را حدود ۴ هزار واحد دانست و ادامه داد: ۱۵ هزار واحد نیمه تمام باقی مانده است که تا پایان امسال در نظر داریم ۸۵۰۰ واحد را به پایان برسانیم.

وی درخصوص نوسازی و مقاوم سازی واحدهای روستایی گفت: باتوجه به برنامه‌ای که داریم هرساله روی۲۰۰ هزار واحد نوسازی انجام می‌گیرد تا در یک دوره ۱۰ ساله دو میلیون واحد بازسازی شوند و درحال حاضر روی یک میلیون و چهارصد واحد نوسازی انجام شده است و چهارصد هزار واحد نیمه تمام است.

وی ادامه دارد: روستاهایی که آسیب پذیریشان جدی‌تر است شناسایی شده‌اند که درسال ۹۳ به طور جدی روی مقاوم‌سازی آن‌ها کار خواهد شد.

تابش با اشاره به تعداد واحدهای روستایی که در طول سال‌های ۸۴ تا ۹۲ عملیات به‌سازی و بازسازی روی آن‌ها صورت گرفته است؛ گفت: از کل ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد روستایی یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد به‌سازی و بازسازی شده‌اند و اعتباری که برای آن‌ها جذب کرده‌ایم ۱۲ هزارو ۳۴ میلیارد تومان بوده است.

وی عمده فعالیت‌های بنیاد را در زمینه عمران روستایی طراحی و اجرای طرح‌های هادی روستایی دانست و ادامه داد: تعداد روستاهای بالای ۲۰ هزار خانوار ۳۸ هزارو ۱۳۱ عدد با جمعیت ۵ میلیون و ۵۴۷ هزار نفر است که تاکنون برای ۳۰ هزار و ۹۴۰ روستا طرح هادی تهیه شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: تعداد روستاهایی که در آن‌ها طرح هادی اجرا شده است ۱۳ هزار و ۴۴۳روستا است چیزی در حدود ۳۵ درصد روستاهای کشور.

تابش رو‌ش‌های تامین اعتبار برای طرح‌های هادی را از دو طریق استانی و ملی بیان کرد و ادامه داد: در سال ۹۲ جمع اعتبارات مصوب ۶۷۶ میلیارد تومان بوده است که تنها ۳۸ درصد آن و چیزی در حدود ۲۵۵ میلیارد تومان تخصیص داده شد.

وی ادامه داد: مجموعا در سراسر کشور حدود ۲۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات دولت در روستاها خرج شده است.

تابش در خصوص بودجه بسته شده در سال ۹۳ گفت: این رقم با۵.۲ برابر به ۱۳۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز