خبرگزاری کار ایران

محسن تهرانی زاده استاد دانشکده صنعتی امیرکبیر

آیین نامه چهارم مقاوم سازی، استانداردهای ساختمان سازی را متحول می کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۰۴۸

ویرایش چهارم آیین نامه مقاوم سازی ساختمانها در برابر زلزله - استاندارد ۲۸۰۰ تقدیمی به جامعه مهندسان کشور است تا بتوانیم با اجرای آن ضمن کاهش خسارت های زلزله در کشور، کاستی های آن را در ویرایش های بعدی برطرف کنیم.

محسن تهرانی زاده استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم رونمایی از ویرایش چهارم آیین نامه مقاوم سازی ساختمانها در برابر زلزله استاندارد ۲۸۰۰، با اشاره به اینکه این آیین نامه جدید با همکاری و تلاش های بیش از ۷۰ متخصص در حوزه ساخت و ساز، تدوین شده است افزود: آیین نامه جدید طی پنج سال گذشته آماده شده و در مجموع ۱۰ کمیته تخصصی در این زمینه با ما همکاری کرده است.

به گزارش ایلنا، استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برای تهیه آیین نامه جدید استاندارد مقاوم سازی ساختمانها در برابر زلزله ۳۷ موضوع مرتبط با آن مورد بازنگری قرار گرفت تا در استانداردهای جدید شاهد تحول بنیادی نسبت به آیین نامه قبلی باشیم.

وی با بیان اینکه برای آماده سازی این آیین نامه حدود ۲۰ هزار نفر ساعت روی آن کارهای تخصصی انجام داده اند، گفت: در این آیین نامه نسبت به ویرایش های قبلی آن چهار فصل در زمینه های حرکت زمین، اجزای غیرسازه آسیب پذیر، سازه های غیرساختمانی و الزامات ژئوتکنیکی به آن اضافه شده و به هفت فصل رسیده است.

رییس کمیته اجرای صنعتی ساختمان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، تاکید کرد: ویرایش چهارم آیین نامه مقاوم سازی ساختمانها در برابر زلزله - استاندارد ۲۸۰۰ تقدیمی به جامعه مهندسان کشور است تا بتوانیم با اجرای آن ضمن کاهش خسارت های زلزله در کشور، کاستی های آن را در ویرایش های بعدی برطرف کنیم.

یاد آور می شود: ویرایش چهارم آیین نامه مقاوم سازی ساختمانها در برابر زلزله - استاندارد ۲۸۰۰ شب گذشته با حضور محمد شکرچی زاده معاون وزیر راه و شهرسازی در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی رونمایی شد.

لازم به ذکر است: با رونمایی از ویرایش جدید آیین نامه طراحی مقاوم سازی ساختمانها در برابر زلزله - استاندارد ۲۸۰۰، کارشناسان و متخصصین در بخش های مختلف صنعت ساخت و ساز کشور، با روند تدوین این استاندارد و ویرایش آیین نامه های قبلی آن، آشنا شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز