خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ایران‌ایر خبر داد؛

درخواست خریدقطعات به شرکت‌های آمریکایی و اروپایی ارسال شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۴۶

حدود ۱۰۰ فروند هواپیمای زمین‌گیر داریم که دلیل زمینگیری همه آنها مسایل مربوط به تحریم و نبود قطعات نبوده بلکه مسایل اقتصادی خود ایرلاین‌ها نیز در این زمینه موثر بوده است.

مدیرعامل ایران‌ایر گفت: محدودیتی برای خرید هواپیما توسط شرکت‌های هواپیمایی وجود ندارد و طبق توافقات ژنو از ۳۰ دی‌ ماه لغو تحریم ورود قطعات هواپیما به ایران اجرایی شود و بر این اساس به تمامی کمپانی‌هایی که تولیدکننده قطعات هواپیما شامل آمریکایی و اروپایی درخواست ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرهاد پرورش در حاشیه همایش عملیات پرواز در آگاهی‌های ایمنی که به منظور ارتقای سطح ایمنی پرواز و افزایش دانش و اطلاعات مربوط به این حوزه‌ برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در صورتی که موانع تحریمی به طور کامل برداشته شود شرکت فرودگاه‌ها آمادگی دارد با تجهیز فرودگاه‌های خود به سیستم‌های مدرن امکان ورود انواع هواپیماها را به فرودگاه‌ها فراهم آورد

وی با عنوان اینکه پروژه ۳۳۰ میلیون دلاری برای خرید هواپیما تعیین شده است، گفت: بر اساس توافق ژنو قرار بود از ۲۰ ژانویه مصادف با ۳۰ دی‌ ماه تحریم‌های مربوط به ورود قطعات هواپیما به ایران برداشته شود که بر این اساس شرکت فرودگاه‌ها درخواست خود را برای خرید قطعات به تمامی کمپانی‌هایی آمریکایی و اروپایی ارسال کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد پاسخ‌ها مثبت بوده است، افزود: همه کمپانی‌ها از این درخواست استقبال کرده‌اند اما طبیعی است که آنها ابتدا درخواست‌های ما را به اداره خزانه‌داری امریکا ارائه دهند.

وی گفت: در حال حاضر شش فروند ایرباس ۳۲۰ در ناوگان هما وجود دارد.

پرورش گفت: در مورد قطعات هواپیما ‌تنها با موضوع تحریم ورود قطعات مواجه نبودیم، بلکه مسائل بانکی و پرداخت مالی آن نیز حائز اهمیت بوده ضمن آنکه باید بیمه نیز باشند.

وی همچنین از کاهش هواپیماهای زمینگیر شده با رفع تحریم‌ها خبر داد و گفت: حدود ۱۰۰ فروند هواپیمای زمین‌گیر داریم که دلیل زمینگیری همه آنها مسایل مربوط به تحریم و نبود قطعات نبوده بلکه مسایل اقتصادی خود ایرلاین‌ها نیز در این زمینه موثر بوده است.

پرورش با بیان اینکه با ورود قطعات به ایران حداقل ۱۰ فروند از هواپیماهای زمین‌گیرهما که به واسطه نبود قطعه زمین‌گیر بودند عملیاتی می‌شوند، افزود: ممکن است در برخی قطعات، دوره تعمیر طولانی بوده و چند ماه طول بکشد که نیازمند پرسه طولانی است و بدون شک شرکت‌های هواپیمایی مایل هستند این سرمایه آنها به گردش درآید.

پرورش گفت: از سال گذشته پی‌گیر دریافت تسهیلات صندوق توسعه ملی بوده‌ایم که در این راستا باید هواپیما منتقل و خریداری شود تا آن پول به ایرلاین اختصاص یابد.

پرورش با اشاره به تسهیلات ۴۰۰ میلیون دلاری این صندوق و با بیان اینکه ۳۳۰ میلیون دلار از این رقم مربوط به ایران‌ایر است، افزود: موضوع غیرقانونی بودن اختصاص این رقم به ایران‌ایر برای خرید هواپیما به عنوان یک شرکت دولتی را تأیید نمی‌کنم.

پرورش درباره برنامه‌های ایران ایر در ایام نوروز گفت: در مناطق پرتقاضا نظیر مسیر مشهد، شیراز و کیش علاوه بر پروازهای برنامه‌ای، پروازهای اضافه بر برنامه قرار می‌دهیم و در حوزه پروازهای خارجی نیز مسیرهای پرتقاضا دایر خواهد بود و مسیری نظیر کوآلالامپور پرواز خواهیم داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز