خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران:

تسهیلات مسکن برای شهرهای بزرگ تکمیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۸۷

برای خروج از رکود در زمینه مسکن نیاز به فعال شدن بازارهای مالی مسکن داشتیم. در همین رابطه پیشنهاداتی را به بانک مرکزی دادیم که اولین پیشنهاد ما افزایش سقف تسهیلات بود.

وزیر راه وشهرسازی گفت: ‌تسهیلات مسکن برای تهران و شهرهای بزرگ نیاز به اقدامات بعدی دارد که امیدواریم بانک مرکزی آثار آن را نیز ارزیابی کند که انشاء الله در مراحل بعدی این اقدامات تکمیل خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس آخوندی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درخصوص افزایش وام مسکن عنوان کرد: میزان تسهیلات مسکن از سال ۸۵ به میزان ۲۰ میلیون تومان ثابت بود. ما برای خروج از رکود در زمینه مسکن نیاز به فعال شدن بازارهای مالی مسکن داشتیم. در همین رابطه پیشنهاداتی را به بانک مرکزی دادیم که اولین پیشنهاد ما افزایش سقف تسهیلات بود.
وی افزود: نظر بانک مرکزی این است که در این مورد اقدامات محتاطانه صورت بگیرد و این کار‌ها به تدریج انجام شود. قطعا تسهیلات مسکن برای شهرهای کوچک موثر است، اما برای تهران و شهرهای بزرگ نیاز به اقدامات بعدی دارد که امیدواریم بانک مرکزی آثار آن را نیز ارزیابی کند که انشاء الله در مراحل بعدی این اقدامات تکمیل خواهد شد.
وزیر راه وشهرسازی همچنین درخصوص برطرف شدن معایب برخی از قسمت‌های پروژه مسکن مهر، گفت: همه قیمت‌های این پروژه مهندس ناظر دارد و سیستمی برآن نظارت می‌کند، ضمن اینکه خود ما نیز نظارت عالیه بر آن خواهیم داشت و اگر عیب و نقصی وجود داشته باشد آن را برای برطرف شدن به مهندس ناظر ابلاغ می‌کنیم.
وی در خصوص تکمیل خدمات روبنایی پروژه مسکن مهر نیز گفت: این خدمات آغاز شده، اما اعتبار کافی برای آن دیده نشده است. ما بررسی کرده‌ایم که در هرکجا نیاز است طبق اولویت‌ها خدمات رونمایی نیز اختصاص یابد. به طور مثال در برخی موارد مدرسه مسجد و یا پاسگاه و در برخی موارد دیگر بازارهای تجاری احداثکرده‌ایم.
آخوندی با اشاره به اینکه تکمیل خدمات روبنایی پروژه مسکن مهر نیاز به کار طولانی دارد، گفت: تمام مواردی که انجام شده است در حد اولویت است در حالی که باید در سنوات آینده به اقدامات دیگر نیز رسید. کار آینده ما تکمیل خدمات روبنایی پروژه‌های مسکن مهر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز