خبرگزاری کار ایران

امکان پرداخت الکترونیکی از طریق تلفن همراه ممکن شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۵۹

این فناوری این امکان را به دارندگان کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب می‌دهد که بدون نیاز به بسترهای اینترنت و پیامک بتوانند خدمات پرداخت را انجام دهند و علاوه بر آن به خدمات استعلام موجودی، خرید شارژ و پرداخت قبوض خدماتی نیز دسترسی داشته باشند.

سامانه " پرداخت ۷۷۰ " بر پایه فناوری USSD که امکان پرداخت الکترونیکی را از طریق تلفن همراه و با هدف کاهش هزینه ها و حذف پول نقد ممکن می سازد در الکامپ نوزدهم رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با استفاده از سامانه پرداخت الکترونیک*۷۷۰# مشترکان تلفن همراه تمامی اپراتورهای موبایل کشور می توانند علاوه بر خرید شارژ و پرداخت قبوض خود از طریق تلفن همراه، خریدهای غیر حضوری خود را نیز از طریق تلفن‌همراه خود پرداخت کنند.

با استفاده از این سامانه که براساس فناوری کد دستوری USSD کار می‌کند، امکان ذخیره‌سازی امن شماره کارت از طریق شبکه موبایل با هدف تامین امنیت در سامانه پرداخت مهیا شده است، با استفاده از این ویژگی امکان سوء استفاده از کارت از بین می‌رود چرا که در جریان این عملیات شماره کارت با استفاده از دستگاه HSM(Hardware Security Module) رمزنگاری و Tokenized شده و بدین صورت امکان سوء استفاده از آن وجود ندارد.

امیرحسام حسنی مدیر بازاریابی شرکت اینفوتک در خصوص سرویس‌های این سامانه گفت که در حال حاضر سرویس‌های استعلام موجودی کارت، شارژ مستقیم تلفن های همراه، پرداخت قبوض خدماتی، شارژ وایمکس و سرویس خرید غیر حضوری در این سامانه فعال می باشد و بزودی با رونمایی از سرویس های جدید و متنوع، نیازهای کاربران تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

در ادامه مازیار مواج مدیر ارشد پروژه شرکت اینفوتک و مدیر خدمات PSP شرکت مبنا کارت آریا که این سرویس را راه اندازی نموده است، در نشست خبری رونمایی از این سرویس با اشاره به اینکه این خدمات با استفاده از بستر پرداخت شرکت مبنا کارت آریا ارائه می شود و این شرکت با اخذ مجوز تامین خدمات پرداخت PSP از بانک مرکزی و شاپرک در زمینه تامین، پشتیبانی و بازاریابی پایانه های فروش فعالیت می کند، گفت: سرویس پرداخت ۷۷۰ با توانمندی بومی مبتنی بر USSD بر بستر موبایل برای جامعه کاربران پرداخت الکترونیک کشور طراحی شده است.

وی افزود: این فناوری این امکان را به دارندگان کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب می‌دهد که بدون نیاز به بسترهای اینترنت و پیامک بتوانند خدمات پرداخت را انجام دهند و علاوه بر آن به خدمات استعلام موجودی، خرید شارژ و پرداخت قبوض خدماتی نیز دسترسی داشته باشند.

وی افزود که استفاده از این سرویس با توجه به تعرفه های مشخص شده از سمت شاپرک و اپراتورهای تلفن همراه برای کاربران کاملا رایگان می باشد.

مواج با تاکید براینکه خدمات پرداخت برپایه فناوری USSD بستر پرداخت الکترونیکی است که مدت کوتاهی است درعرصه خدمات پرداخت الکترونیک روی تلفن های همراه مورد توجه قرار گرفته است و در کمتر از یکسال بیش از ۱۰ شرکت اقدام به ارائه خدمات پرداخت الکترونیک مبتنی بر فناوری USSD نموده اند، تصریح کرد: پوشش معایب شیوه های پیشین پرداخت الکترونیکی و بهینه بودن این سرویس، مزیت رقابتی این سرویس نسبت به سایر سرویس‌های مشابه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز