خبرگزاری کار ایران

توسط سامسونگ در ارسنجان فارس

راه‌اندازی کتابخانه صوتی برای کودکان نابینا و کم بینا

کد خبر : ۱۲۶۸۲۶

در ایران نیز حدود یک میلیون و ۲۱۱ هزار نفر دارای معلولیت هستند که از این تعداد ۰۲۱ هزار نفر آنها نابینای مطلق هستند. این گروه از شهروندان امکان استفاده از خدمات و امکانات شهری، اقامتی، تفریحی و غیره را همانند افراد عادی ندارند و از بسیاری از حداقل های حقوق شهروندی محرومند.

طی مراسمی کتابخانه صوتی کودکان نابینا و کم بینا با حضور تعدادی از مقامات و مسئولان عالی رتبه در ارسنجان افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، علی اکبر جمالی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل انجمن نابینایان ایران در این مراسم گفت: " با عنایت به محدودیت‌ها و عدم وجود امکانات مناسب در جامعه برای کودکان نابینا و کم بینا از جمله دسترسی به منابع علمی، فرهنگی و درسی، ایجاد کتابخانه‌های دیجیتال گویا می‌تواند خصوصاً در مناطق کمتر توسعه یافته منشا خدمات فراوانی برای این قشر از جامعه باشد. لذا افتتاح کتابخانه دیجیتال گویا ویژه کودکان نابینا و کم بینا در شهرستان ارسنجان منشا این خدمات خواهد بود.

در همین راستا، منصور شادکام، قائم مقام انجمن نابینایان ایران نیز گفت: ایجاد کتابخانه دیجیتال گویا ویژه کودکان نابینا و

کم بینا می تواند باعثرشد و شکوفایی و پویایی استعدادهای نهفته نونهالان نابینا و کم بینا باشد و پنجره ای به سوی روشنایی و رسیدن به کمال برای آنها بگشاید ".

باید گفت که سامسونگ در راستای خدمات عام المنفعه خود تاکنون اقدامات بسیاری را هم در کشورهای جهان و هم در ایران

انجام داده است. به طور مثال در سال ۲۱۰۲ اقدام به تاسیس موسسه فناوری در اروپا، مدرسه هوشمند Project Hope در چین، لابراتوار کودکان در مصر، پروژه آموزش برای همه در روسیه، کتابخانه های صوتی در ایران، کتابخانه هوشمند در ویتنام، مجتمع فرهنگی در آمریکای جنوبی و دهکده دیجیتال در آفریقای جنوبی کرده است.

براساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی در هر ۵ ثانیه یک نفر در جهان نابینا می شود و هر دقیقه، یک کودک نابینا به دنیا می آید. در حال حاضر ۲۸۵ میلیون نفر با مشکلات بینایی در جهان وجود دارند که حدود ۹۳ میلیون نابینا و بیش از ۲۴۲ میلیون نفر کم بینا هستند. این در حالی است که ۰۳ میلیون نفر از این ۲۸۵ نفر را کودکان تشکیل می دهند. در ایران نیز حدود یک میلیون و ۲۱۱ هزار نفر دارای معلولیت هستند که از این تعداد ۰۲۱ هزار نفر آنها نابینای مطلق هستند. این گروه از شهروندان امکان استفاده از خدمات و امکانات شهری، اقامتی، تفریحی و غیره را همانند افراد عادی ندارند و از بسیاری از حداقل های حقوق شهروندی محرومند.

بر همین اساس شرکت سامسونگ با در نظر گرفتن نیاز نابینایان به تجهیزات خاص و همچنین کتاب‌های مخصوص، اقدام به احداثچندین کتابخانه صوتی برای کودکان نابینا و کم بینا در سرتاسر کشور کرده است. در سال گذشته، پنج کتابخانة صوتی در شهرهای زنجان، بندرعباس، ارومیه، کاشان و سنندج دایر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز