خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

افزایش سقف نوسازی بافت‌های فرسوده

کد خبر : ۱۲۵۳۲۰

ما باید فرایند نوسازی را به سمت الگوهای معماری و بومی سوق بدهیم و به جای پرداختن به موضوع کمیت در سالهای گذشته به کیفیت و ارائه الگوهای مناسب در معماری بپردازیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: باید در نحوه ارائه تسهیلات و افزایش سقف آن تنوع ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید ایزدی در حاشیه چهارمین نمایشگاه راه و شهرسازی در نشست خبری افزود: ما باید علاوه بر تنوع تسهیلات به مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده نیز روی بیاوریم.

وی با بیان اینکه سازمان کارگروهی را برای مقاوم‌سازی ایجاد کرده است که با تنوع مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده این سیاست را با نگاهی دقیق در شهرهای جدید، کلان‌شهرها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به گونه‌های مختلف اجرا کنند.

وی مأموریت اصلی شرکت‌ مادر تخصصی عمران و بهسازی را نوسازی بافت‌های فرسوده بدون دخالت دولت عنوان کرد و توضیح داد: در حال حاضر شهرها بعد از سالها بی‌توجهی با عرصه‌هایی مواجه است که اکنون افزون بر ۷۶ هزار هکتار بافت فرسوده را در خود جای داده‌اند و به طوری که زندگی ساکنین این محدوده‌ها را خطراتی تهدید می‌کند. از منظر مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی آنچه در این سیاست‌ها اتفاق افتاد اقدامات اجرایی در این عرصه‌ها بوده است که یکی از کارآمدترین و مؤثرترین سیاست‌ها اجرای پروژه محرک توسعه است که بتواند ساکنین این مناطق را به نوسازی خانه‌هایشان تعقیب کند می‌باشد. به اعتقاد ایزدی گرچه بسته‌های تشویقی نوسازی اطلاع‌رسانی صحیح به ساکنین انجام شده است اما این سیاست زمانی موفق می‌شود که از حد شعار فراتر برویم و شهرداری‌ها و دولت بتوانند در فرایند نوسازی اقدام درستی کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعتقاد به اینکه دولت علاوه بر نقش تفصیل‌گری با حمایت از شهرداری‌ها مردم را تشویق به نوسازی می‌کند افزود: ما باید فرایند نوسازی را به سمت الگوهای معماری و بومی سوق بدهیم و به جای پرداختن به موضوع کمیت در سالهای گذشته به کیفیت و ارائه الگوهای مناسب در معماری بپردازیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز