خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون عمران مجلس به ایلنا خبرداد:

دستور قانونی جدید به دولت جهت تامین مسکن دهک‌های پایین جامعه

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۱۴

تاکنون شفافیتی در خصوص طرح جدید دولت برای مسکن اقشار کم درآمد صورت نگرفته است / قطعا اجرای طرح پرداخت تسهیلاتی با رقم‌های ۱۰۰ میلیون به بالا، آثار تورمی زیادی را در کشور به همراه خواهد داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تاکنون سیاست روشنی درخصوص مسکن توسط دولت ارایه نشده است.

مهرداد بائوج لاهوتی(عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ گفت: تاکنون شفافیتی در خصوص طرح جدید دولت برای مسکن اقشار کم درآمد صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه باید نسخه مسکن دهک‌های پایین جامعه با دهک‌های بالا متفاوت باشد، افزود: امیدواریم که دولت بتواند سیاست خود را در خصوص تامین مسکن اقشار کم درآمد را مطرح کند.

وی با اشاره به تکلیف قانونی دولت نسبت به تامین مسکن دهک‌های پایین جامعه، تصریح کرد: در جلسه‌ای که با حضور وزیر مسکن و معاونین وی برگزار شد؛ مطرح شد که سالیانه بین یک تا یک و نیم میلیون مسکن در کشور نیاز است که باید از طریقی تامین شود اما به هرجهت تامین مسکن مورد نیاز جامعه، خصوصا مسکن دهک‌های پایین جامعه، براساس قانون اساسی تکلیف دولت است.

وی باتوجه به طرح مسکن اجتماعی توسط دولت، گفت: طرح جدید مسکن اجتماعی مانند هر طرحی که در دولت‌های گذشته نیز اجرا شده برای حمایت از اقشار کم درآمد است البته طرح‌هایی که به نام مسکن مهر و یا اجاره به شرط تملیک که در دولت‌های قبلی نیز اجرا شد؛ همگی دارای نقاط قوت و ضعف‌هایی بودند بر همین اساس دولت فعلی نیز طرح مسکن مهر را طرح مناسبی نمی‌داند و ما نیز این انتقاد را به جهت اینکه حق دولت است؛ می‌پذیریم.

وی افزود: البته تاکنون طرح مسکن اجتماعی توسط دولت به مجلس ارائه نشده است که بتوان اظهار نظری در این ارتباط داشت. جز برخی صحبت‌هایی که در رسانه‌ها توسط وزیر مسکن و معاونان ایشان مطرح شده است مثل پرداخت تسهیلات چند برابر پس انداز که البته این مساله نیز تکذیب شده است، بنابراین تاکنون هیچ جزئیاتی درخصوص طرح مسکن اجتماعی عنوان نشده است و مجلس و نمایندگان نیز منتظر ارائه این طرح هستند.

نماینده لنگرود در مجلس همچنین با اشاره به طرح پرداخت وام مسکن با ارقام ۱۰۰ میلیون به بالا توسط دولت گفت: به نظر می‌رسد این طرح با توجه به سیاست و برنامه دولت واقعیت نداشته باشد چراکه دولت معتقد است تزریق پول در طرح‌های قبلی نیز موجب تورم در کشور شده است.

لاهوتی تصریح کرد: قطعا اجرای طرح پرداخت تسهیلاتی با رقم‌های ۱۰۰ میلیون به بالا، آثار تورمی زیادی را در کشور به همراه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون سیاست روشنی درخصوص مسکن توسط دولت ارائه نشده است، افزود: همچنان سیاست‌های مسکن دولت جدید شفاف نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز