خبرگزاری کار ایران

عضو کارگروه تلفن همراه در مجمع عالی واردات در گفتگو باایلنا:

کاهش قاچاق تلفن همراه طی یک ماه گذشته / تعرفه گوشی به هشت سال قبل برمی گردد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۲۲

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی ایران، قول مساعدتهایی در خصوص کاهش تعرفه گوشی و حمایت از واردکنندگان داده است / طبق آمار از زمان اجرای طرح شبنم کاهش قاچاق در رابطه با گوشی تلفن همراه مشهود بوده است اما مشکلی که وجود دارد عدم الصاق برچسب در محل است که موجب بروز مشکلاتی می‌شود.

به گفته عضو کارگروه تلفن همراه در مجمع عالی واردات یکی از راه‌های مبارزه با قاچاق گارانتی‌های باپشتوانه است.

مهدی عبقری عضو کارگروه تلفن همراه در مجمع عالی واردات در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به مفید بودن طرح شبنم برای جلوگیری از قاچاق در صنف موبایل، اظهار داشت: طبق آمار از زمان اجرای طرح شبنم کاهش قاچاق در رابطه با گوشی تلفن همراه مشهود بوده است اما مشکلی که وجود دارد عدم الصاق برچسب در محل است که موجب بروز مشکلاتی می‌شود.

وی یکی از راه‌های مبارزه با قاچاق را گارانتی و خدمات پس از فروش دانست و افزود: سازمان حمایت از مصرف کننده باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشد و با افزایش فروش جنس‌های با پشتوانه و گارانتی‌دار قاچاق را به خوبی کاهش دهد.

عضو کارگروه تلفن همراه در مجمع عالی واردات با اشاره به بهتر شدن نظارت بر روی قاچاق در دولت جدید گفت: در طی یک ماه گذشته کشفیات از مبادی غیرقانونی بسیار بیشتر از ماه‌های گذشته بوده است.

وی با بیان این مطلب که تعرفه واردات در دولت قبل کلید خورد افزود: بر اساس برنامه‌ها قرار بود خرداد ماه تعییر تعرفه تلفن همراه اتفاق بیفتد؛ با آمدن وزیر جدید همه منتظر کاهس تعرفه بودند که تاکنون این امر صورت نگرفته است ولی امید می‌رود به زودی و طی ما‌ه‌های آتی انجام شود.

عبقری افزود: گمان می‌رود در تعرفه کالا سیر نزولی را شاهد باشیم تا آنجا که بتوانیم به تعرفه هشت سال قبل باز گردیم.

عضو کارگروه تلفن همراه در مجمع عالی واردات با بیان اینکه رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی ایران، قول مساعدتهایی در خصوص کاهش تعرفه گوشی و حمایت از واردکنندگان داده است، گفت: به گفته نهاوندیان کارهایی صورت گرفته است و امیدوار هستیم وضعیت ارزی کشورسروسامان بگیرید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز