خبرگزاری کار ایران

مهدی جهانگیری:

آمادگی ساخت فاز دوم فرودگاه حضرت امام را داریم / دولت به بخش خصوصی اعتماد کند

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۰۳۶

اولین هتل فرودگاهی کشورمان با بیش از هزار تخت و ۵۰۰ اتاق در سطح هتل های ۴ تا ۵ ستاره با برندهای معتبر بین المللی امروز به افتتاح شد.


مراسم بهره برداری از اولین هتل فرودگاهی کشور در فرودگاه امام خمینی(ره) با حضور رییس گروه مالی گردشگری، رییس سازمان میراثفرهنگی چندتن از نمایندگان مجلس، معاونان وزارت راه و شهرسازی رییس سازمان حج و زیارت و تشکل های اقتصادی وگردشگری برگزار شد.

مهدی جهانگیری رییس گروه مالی در مراسم گشایش اولین هتل از گروه هتل های بین المللی ۴ و۵ ستاره فرودگاهی کشور با تاکید بر جدایی اقتصاد از نفت، گفت: در شرایط کنونی اقتصاد کشور که در چند سال گذشته با فراز ونشیب هایی در چند سال گذشته مواجه بود دچار رکود است و فعالان اقتصادی کشور امید به خروج رکود از اقتصاد کشور دارند.

وی با اشاره به تبعات وابستگی اقتصاد کشورمان به نفت ادامه داد: هر وقت که قیمت نفت رشدداشت مسوولان هم با آسودگی خاطر جدایی اقتصاد از نفت رابه راموشی می سپارند هر زمان که قیمت نفت با تلاطم جدی روبرو می شود رویکرد دولت به بخش خصوصی بیشتر می شود و این مشکلی است که در چند سال اخیر فعالان اقتصادی با آن مواجه هستند.

رییس گروه مالی گردشگری با اشاره به پیش بینی فعالان اقتصادی از قیمت نفت در سال ۲۰۱۵ گفت: پیش بینی فعالان اقتصادی ما این است که قیمت نفت در خوشبیانه ترین حالت بین ۵۰ تا ۶۰ دلار باشد.

وی ادامه داد: کارشناسان در سال جاری حداقل قیمت نفت را ۳۵ دلار و بالاترین قیمت را ۷۰ دلار پیش بینی کرده اند و در این شرایط اگر یک میلیون وسیصد هزار بشکه نفت با قیمت میانگین ۵۰ دلار به فروش برسد درآمد دولت حاصل از فروش نفت چیزی حدود ۲۷ میلیارددلار خواهد بود.

جهانگیری ادامه داد: از این میزان درآمد برخی در اختیار صندوق توسعه ملی و برخی در اختیار وزارت نفت قرار می گیرد بنابراین ماحصل درآمدهای حاصل از نفت برای اقتصاد و عمران کشور چیزی حدود ۱۷ تا ۱۸ میلیارد دلار خواهد بود.

وی تاکیدکرد: این درحالی است که وضعیت های کشورمان در بخش های صنعت، معدن و سایر بخش ها بسیار بیشتر از نفت است. اگر به این مزیت ها توجه می شد امروز مسوولان از کاهش قیمت نفت احساس نگرانی نمی کردند.

وی با اشاره به ظرفیت های قابل توجه در حوزه گردشگری گفت: صنعت گردشگری می تواند جایگزینی برای درآمدهای نفتی باشد.

وی ادامه داد: درحال حاضر براساس گزارش سازمان جهانی گردشگری برنامه های گردشگری در کل دنیا ۵ درصد از برنامه های پیش بینی شده جلوتر است و امروز آمار گردشگران در دنیا به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون نفر رسیده است.

جهانگیری تاکیدکرد: اگر برنامه های گردشگری که براساس سند چشم انداز پیش بینی شده تحقق یابد بخشی عمده ای از نگرانی مردم و فعالان اقتصادی ومسوولان حل می شود.

رییس گروه مالی گردشگری اظهار کرد: اگر در توسعه گردشگری جدی باشیم صنعت گردشگری می تواند تجلی توسعه اقتصادی کشور باشد و نفت را می توانیم به فراموشی و بایگانی بسپاریم.

وی بااشاره به بهره برداری از اولین هتل فرودگاهی کشور گفت: اولین هتل فرودگاهی کشورمان با بیش از هزار تخت و ۵۰۰ اتاق در سطح هتل های ۴ تا ۵ ستاره با برندهای معتبر بین المللی امروز به افتتاح می رسد.

جهانگیری با اشاره به پیشنهاد گروه مالی گردشگری به وزارت راه و شهرسازی اظهارکرد: به وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده ایم که آمادگی ساخت فاز دوم فرودگاه بین المللی را با ظرفیت ۲۵ میلیون مسافر در دوره ۴ ساله داریم.

وی ادامه داد: برای ساخت فاز دوم در قالب کنسرسیوم فعال بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده ایم و لازمه تحقق این امر این است که دولت به بخش خصوصی اعتمادکند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز