خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت راه آهن؛

روابط ایران با همسایگان شمالی گسترش پیدا خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۹۷۳

با وجود راه آهن سرخس همکاری بین کشورهای قزاقستان و ترکمنستان را در گذشته شروع کردیم و امیدواریم امروز با اتصال راه آهن اینچه برن در کشورها همکاری های اقتصادی افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با پایان اینکه توسعه روابط بین ایران در کشورهای شمالی در اولویت سیاست های ایران قراردارد گفت: برای عمق بخشیدن به روابط بین کشورها باید کانال های اقتصادی فعال شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راه آهن در جلسه سه جانبه بین روسای راه آهن ایران، ترکمنستان، قزاقستان گفت: حمل ونقل سریع و روان در مرکز روابط بین کشورها قرار دارد.

وی با بیان اینکه امکان توسعه تجارت بین کشورها با حمل ونقل سریع به وجود می آید اظهار کرد: با وجود راه آهن سرخس همکاری بین کشورهای قزاقستان و ترکمنستان را در گذشته شروع کردیم و امیدواریم امروز با اتصال راه آهن اینچه برن در کشورها همکاری های اقتصادی افزایش یابد.

معاون وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: آینده روابط اقتصادی بین سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان با وجود خط جدید راه آهن بسیار درخشان دیده می شود.

وی با بیان اینکه بین سه کشور باید مرتبا جلساتی برای رفع مشکلات برگزار شود گفت: با برگزاری جلسات بین سه کشور مسایل باقی مانده از راه اندازی کامل این خط برطرف می شود و این عزم و اراده جدی بین سه کشور کاملا مشهوداست و هیچ مانعی جلوی همکاری های سه کشور را نخواهد گرفت.

پورسیدآقایی با بیان اینکه مسایل جزئی در سایه عزم دولتها به سرعت رفع می شود گفت: در مراسم افتتاح که روسای جمهور سه کشور هم حضورداشتند مسوولان کشورهای ایران، ترکمنستان، قزاقستان عزم خود را نشان دادند و ما به عنوان مسوولین راه آهن سه کشور وظیفه داریم در راستای آن سیاست های اقتصادی را توسعه دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز