خبرگزاری کار ایران

معاون راه آهن شما‌ل‌غرب کشور اعلام کرد؛

افزایش ۱۰ درصدی مسافران راه آهن شمال‌غرب کشور

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۰۴۷

در ۹ ماهه نخست سال، شاهد افزایش ۱۰ درصدی مسافران جابه جا شده از طریق راه آهن شمال غرب هستیم.

معاون راه آهن شمال غرب کشور گفت: این مسیر در رتبه بندی قدمت راه آهن، رتبه ۹ را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حبیب زلفی، معاون راه آهن شمال غرب کشور، در جریان سفر یک روزه خبرنگاران به مراغه از طریق راه آهن شمال غرب کشور با تشریح عملکرد حمل و نقل ریلی اظهار کرد: راه آهن این مسیر شامل ۶۰۱ کیلومتر راه اصلی و ۱۲۶ کیلومتر راه فرعی است.

این مقام مسئول مسیر راه آهن شمال غرب کشور را شهرهای قزوین، تاکستان، ابهر، خرم دره، صائین قلعه، زنجان، میانه، هشترود، خداجو، مراغه، ملکان، بناب، میاندوآب، مهاباد عنوان کرد و افزود: در این مسیر چهار ایستگاه در شهرهای قزوین، زنجان، میانه و مراغه فعال است.

وی تعداد ایستگاه @ های فرماندهی را هشت ایستگاه عنوان کرد و ادامه داد: این مسیر شامل۳۰ ایستگاه محلی، ۱۸ ایستگاه تحت فرمان و ۲۰ ایستگاه بسته است.

معاون راه‌آهن شمال غرب کشور در بخش دیگری از سخنان خود تعداد قطارهای فعال در این مسیر را ۲۶ رام قطار عنوان کرد و گفت: این مسیر در رتبه بندی قدمت راه آهن رتبه ۹ را به خود اختصاص داده است.

زلفی با اشاره به اینکه امسال هیچ تصادف انسانی در این مسیر گزارش نشده است، از افزایش ۱۰ درصدی مسافران جابه جا شده از طریق خطوط ریلی خبر داد و گفت: طی این مدت ۲ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۷۴۲ مسافر جابه‌جا شده‌اند.

رئیس امور مسافران راه آهن شمال غرب کشور نیز در سخنانی به راه اندازی سامانه صدای مسافر اشاره کرد و افزود: این سامانه به شماره ۵۱۴۹ آماده پاسخگویی به نیازهای مسافران است.

حمیدرضا دلیلیان با اشاره به فعالیت ۱۸۵ رئیس قطار در راه آهن و ۱۳۰ رئیس قطار در بخش خصوص ادامه داد: بازرسان راه آهن نیز در راستای نظارت بر عملکرد شرکت های مسافربری فعالیت می کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز