خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح پایانه مرزی پرویزخان:

بزرگراه کربلا سال آینده به بهره برداری می رسد

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۹۳۵

همواره بر این عقیده بودیم که امنیت ما پیوند دارد با امنیت کشورهای منطقه و جهان. همچنین توسعه ایران پیوند دارد با توسعه منطقه و جهان به همین خاطر توسعه و تکمیل پایانه‌های مرزی در وزارت راه و شهرسازی جزء برنامه‌های اولویت‌دار و دستور کار جدی قرار گرفته است.

سالن مسافری پایانه‌ی مرزی پرویزخان در استان کرمانشاه امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، استاندار استان و مقامات محلی اقلیم کردستان کشور عراق افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با اشاره به علاقمندی وافر جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط تجاری با کشورهای منطقه و کل جهان اظهار داشت: همواره بر این عقیده بودیم که امنیت ما پیوند دارد با امنیت کشورهای منطقه و جهان. همچنین توسعه ایران پیوند دارد با توسعه منطقه و جهان به همین خاطر توسعه و تکمیل پایانه‌های مرزی در وزارت راه و شهرسازی جزء برنامه‌های اولویت‌دار و دستور کار جدی قرار گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر افزایش امنیت ملی کشور که در گرو رونق و آبادانی هرچه بیشتر مرزها و شهرهای مرزی و امکانات برتر زندگی در نقاط مرزی است، گفت: ما نگاهمان با حفظ عزت و اقتدار ملت ایران و در عین دوستی با تمامی همسایگان ایران است.

وی عبور بیش از دو هزار کامیون و یکهزار مسافر از مرز پرویزخان را یک ظرفیت عالی برشمرد و تاکید کرد: پایانه‌ای که امروز افتتاح می‌شود دو منظوره بوده و فعلاً هم مسافری و هم تجاری خواهد بود. این در حالی است که پایانه تجاری مستقلی هم در حال ساخت است که ۳۰ درصد پیشرفت کار دارد و امید است هرچه سریعتر عملیات اجرایی آن به اتمام برسد تا تأسیسات حاضر، تنها برای عبور مسافران مورد استفاده قرار گیرد تا آسایش و آرامش مسافران کاملاً برقرار گردد و سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی به راحتی کار خود را انجام دهند.

وزیر راه و شهرسازی با اظهار اینکه پایانه‌های مرزی که ظرفیت اقتصادی دارند همانند بنادر دریایی باید امکانات لجستیک برای تغییر و نصب و استقرار انبارهای مختلف، سیستم‌های بسته‌بندی و سیلوها و بونکرهای گوناگون و مجموعه زنجیره لجستیک را داشته باشند، افزود: باید در همین منطقه بازارچه‌های مرزی را یک مرحله به پیش برد و به مفهوم لجستیک نزدیک کرد و از آنجا که ۵۴ درصد تردد بار از این پایانه صورت می‌گیرد، مطالعه همین تغییر را از همکاران خواستم تا فضای کار برای بخش خصوصی بیشتر فراهم گردد.

آخوندی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به زیرساخت‌های حمل‌ونقلی استان کرمانشاه را باتوجه به ظرفیت‌های موجود امری ضروری دانست و گفت: به همین خاطر بخشی از بزرگراه کربلا مورد بهره‌برداری قرار گرفته و امید است در سال آینده کل پروژه به اتمام برسد.

همچنین در ادامه مراسم داود کشاورزیان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این مراسم با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته جهت احداث۵ هزار مترمربع تأسیسات در مرز پرویزخان با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال تا مرحله فعلی اظهار داشت: با پیگیری لازم تلاش می‌شود تا باقیمانده عملیات این پایانه مراحل تکمیلی خود را طی کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام عبور حدود ۱۰ میلیون تن کالای ترانزیتی در ۱۰ ماهه ابتدای امسال از مرزهای زمینی کشور، افزود: حدود ۹۵ درصد از این میزان ترانزیت از طریق جاده‌های کشور صورت پذیرفته و در همین مدت، قریب ۵/۱۱ میلیون نفر مسافر از طریق ۲۴ پایانه مرزی جاده‌ای کشور تردد کرده‌اند.

وی وجود تأسیسات زیربنایی مناسب در منطقه جهت امر صادرات کشور به کشور همسایه عراق را امری ضروری دانست و گفت: در سال گذشته باتوجه به مشکلاتی که در بخش پیمانکاری پروژه پیش آمد، به سرعت تصمیماتی در فرآیند اجرایی کار اتخاذ گردید و خوشبختانه با تلاش جدی پیمانکار و همینطور مشاور طرح، عملیات پروژه به خوبی انجام و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

کشاورزیان با تقدیر از پیمانکار، مشاور و دست‌اندرکاراران پروژه سالن مسافری پایانه مرزی پرویزخان تأکید کرد: امید است با راه‌اندازی این تأسیسات مهم زیربنایی در منطقه، شاهد رونق تجارت و توسعه روابط با کشور همسایه بوده و باعثسهولت در کار استفاده‌کنندگان از این پایانه، شامل مسافران، تجار و کامیون‌داران گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز