خبرگزاری کار ایران

کلنگ احداثبندر صیادی خارگ به زمین می خورد

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۰۹۹

همزمان با گرامیداشت ایام دهه فجر کلنگ احداثبندر صیادی جزیره خارگ با حجم اعتباری ۲۰۰ میلیارد ریال به زمین می خورد.

مدیر کل اداره شیلات استان بوشهر از افتتاح برخی پروژه های شیلاتی استان بوشهر همزمان با ایام دهه فجر خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از مانا، حسین بهمن یاری گفت: در راستای توسعه مزارع پرورش میگوی استان در این ایام یک مزرعه پرورش میگو در شهرستان تنگستان به بهره برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: این مزرعه پرورش میگو با سرمایه گذاری بخش خصوصی در نزدیکی ساحل بوشهر ایجاد شده است.
مدیر کل اداره شیلات استان بوشهر در ادامه از عملیات کلنگ زنی بندر صیادی خارگ در دهه فجر خبر داد و اظهار داشت: عملیات مطالعاتی به منظور ساخت بندر صیادی خارگ توسط گروه مهندسین مشاوره به اتمام رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور انجام عملیات مطالعاتی ساخت بندر صیای خارگ مبلغ یک میلیارد و ۸۲۹ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

بهمن یاری تصریح کرد: پس از اتمام مطالعات، به منظور شروع عملیات اجرایی مناقصه ای برگزار که طی آن پیمانکار مربوطه مشخص شد.

وی عنوان کرد: با مشخص شدن پیمانکار مربوطه و طی کردن مراحل قانونی در ایام دهه فجر، کلنگ احداثبندر صیادی خارگ با حضور مسئولینی از سازمان شیلات ایران به زمین خواهد خورد.

مدیر کل اداره شیلات استان بوشهر تاکید کرد: بر اساس برآوردهای اولیه صورت گرفته، ساخت این بندر صیادی حداقل به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز خواهد داشت.

بهمن یاری در ادامه تاکید کرد: تمام اعتبارات لازم به منظور ساخت این بندر صیادی از محل اعتبارات ملی تامین خواهد شد.

وی اظهار داشت: به منظور تداوم عملیات ساخت بندر صیادی خارگ، لازم است هر ساله اعتبار ویژه ای به این بندر تخصیص یابد.

این مقام مسئول در اداره کل شیلات استان بوشهر یادآور شد: ساخت اسکله لنج ها، ساخت و نصب اسکله شناور قایق ها، محوطه سازی و ساختمان های پشتیبانی از جمله اقداماتی است که به منظور ساخت بندر صیادی جزیره خارگ تا اتمام کامل پروژه انجام خواهد شد.

بهمن یاری در ادامه خاطرنشان کرد: هم اکنون هیچ جایگاه صیادی مشخصی برای صیادان بومی جزیره خارگ وجود ندارد.
وی گفت: بدون شک با ساخت و بهره برداری از این بندر صیادی، صید و صیادی در منطقه بیش از پیش رونق خواهد گرفت.

مدیر کل اداره شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه جزیره خارگ یکی از مهمترین قطب های صیادی کشور محسوب می شود گفت: بیش از ۹۰ در صد از ساکنان جزیره به صیادی اشتغال دارند.

وی بر لزوم توجه بیشتر به این صیادان اظهار داشت: نبود امکانات مناسب از جمله اسکله مناسب برای پهلوگیری و نیز جایگاه مناسب برای تخلیه و بارگیری از جمله مهمترین مشکلات فعلی صیادان این جزیره است.

به گفته مدیر کل اداره شیلات استان بوشهر، عملیات ساخت بندر صیادی خارگ به دلیل عدم تامین اعتبارات لازم طی سالهای گذشته ممکن نشده بود.

مدیر کل اداره مطالعه و احداثبنادر صیادی سازمان شیلات ایران نیز پیش از این به خبرنگار مانا اعلام کرده بود: پروژه ساخت بندر صیادی خارگ به عنوان یکی از مهمترین پروژه های سازمان شیلات در طرح احداثبنادر صیادی است که بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته به منظور شروع این پروژه از محل اعتبارات تخصیص یافته سال ۹۳، مبلغ قابل توجهی به این پروژه اختصاص خواهد یافت.

جزیره خارگ که دارای اهمیت ویژه اقتصادی است در ۳۸ کیلومتری ساحل بندر گناوه در خلیج فارس قرار دارد و از توابع استان بوشهر به شمار می آید.

با وجود اینکه تعداد زیادی از بومیان ساکن جزیره به شغل صیادی مشغول اند اما این جزیره فاقد بندر صیادی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز