خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:

بهره برداری از۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال جاری / ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر فاقد خدمات زیربنایی

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۰۱۳

تلاش می کنیم تا سال آینده بیش از ۹۰ درصد واحدهای مسکن مهر در دست ساخت به بهره برداری برسد و بقیه نیز به سال ۹۵ موکول می شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان امسال ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایلنا، احمد اصغر مهرآبادی در نشست شورای مسکن استان زنجان، افزود: از دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور، تاکنون ساخت یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد به پایان رسیده که یک میلیون و ۲۵۸ هزار واحد آن آماده واگذاری است.

وی با بیان اینکه اکنون ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور فاقد خدمات زیربنایی لازم است، گفت: این وضعیت به دلیل افزایش هزینه های ساخت این واحدهای مسکونی است.

مهرآبادی اظهار کرد: برای واحدهای مسکونی مهر احداثشده دو هزار و ۲۵۰ مدرسه، ۸۰۰ باب مسجد و ۳۰۴ واحد کلانتری مورد نیاز است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت در نشست شورای پول و اعتبار تسهیلات مسکن را افزایش داده که پرداخت این تسهیلات به بانک های عامل ابلاغ شده است.

وی اظهار کرد: این میزان تسهیلات در برخی استانها اعطا می شود که به تدریج در سایر مناطق کشور نیز از سوی بانک های مسکن پرداخت خواهد شد.

مهرآبادی افزود: بر این اساس به بانک های عامل نسبت به تسریع در پرداخت این تسهیلات تاکید شده است.

وی با بیان اینکه با تشکیل ۳۶ نشست با مسوولان ارشد دولت برای انجام خدمات زیر بنایی واحدهای مسکونی مهر اعتبار پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است، اظهار کرد: علاوه بر آن برای خدمات روبنایی این واحدها نیز پنج هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

مهرآبادی با اشاره به اقدام های مهم دولت تدبیر و امید در حوزه مسکن به کاهش سود تسهیلات مسکن مهر اشاره کرد و گفت: بر اساس تصمیم های گرفته شده سود تسهیلات چهار تا هفت درصد اعلام و به بانک های عامل نیز ابلاغ شده است.

وی افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر از ۲۰ میلیون تومان به ۲۵ میلیون تومان را از دیگر اقدام های دولت عنوان کرد و افزود: افزایش مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات از ۱۵ سال به ۲۰ سال در دولت گذشته به دلیل نداشتن مصوبه شورای پول و اعتبار همان ۱۵ سال تعیین شده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ۳۵۰ هزار واحد مسکونی مهر در زمان فعالیت دولت یازدهم واگذار شده است.

وی یادآوری کرد: مرحله دوم واگذاری پروژه های مسکن مهر از اردیبهشت ماه سال آینده تا ماه مبارک رمضان و مرحله سوم از هفته دولت شروع خواهد شد.

مهرآبادی گفت: تلاش می کنیم تا سال آینده بیش از ۹۰ درصد واحدهای مسکن مهر در دست ساخت به بهره برداری برسد و بقیه نیز به سال ۹۵ موکول می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز