خبرگزاری کار ایران

قائم‌مقام مدیرعامل همراه اول عنوان کرد:

روزی ۲.۵ میلیارد تراکنش را مدیریت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۳۰۲

در بحثپرداخت دیگر نمی توانیم حوزه موبایل را نادیده بگیریم.

قائم مقام مدیرعامل همراه اول گفت: در بحثپرداخت دیگر نمی توانیم حوزه موبایل را نادیده بگیریم.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا نیکوفر، قائم مقام مدیرعامل همراه اول و رییس هیات مدیره شرکت جیرینگ در چهارمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با اشاره به اینکه سابقه حضور بانک‌ها بیشتر از مخابرات است، گفت: اما با این حال، بانک‌ها مشتری مخابرات و مخابرات هم بزرگترین مشتری بانک‌ها است.

وی که سخنرانی خود را با عنوان «چرخه نوآوری در پرداخت خرد، محرک ها و موانع حضور تلفن همراه در صنعت پرداخت» ارایه می کرد، افزود: زمانی که مخابرات دولتی بود، رگولاتوری بخش بانکی که همان بانک مرکزی است شکل گرفت و بعد از آن سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان رگولاتور بخش ارتباطی شکل گرفت؛ از این منظر هم رگولاتور بخش حوزه بانکی سبقه طولانی‌تری دارد.

نیکوفر با بیان اینکه خدمات موبایل بانکینگ بسیار قابل توجه مردم است، گفت: به ‌رغم اینکه تاکنون خدمات مربوط به حوزه نسل سوم هنوز کاملا پیاده سازی نشده اما شاهد افزایش تراکنش‌های بانکی از طریق بسترهای ارتباطی نظیرUSSD هستیم.

قائم مقام مدیرعامل همراه اول و رییس هیات مدیره شرکت جیرینگ با اشاره به همکاری ۲ ساله اپراتور اول با بانک‌ها تصریح کرد: حاصل همکاری ما با بانک‌ها دستاوردهای خوبی از جمله «همبانک» جیرینگ است و این در حالی است که در زمینه پرداخت موبایلی استعدادهای خوبی در کشور وجود دارد.

نیکوفر افزود: ما دیگر نمی توانیم فناوری موبایل را نادیده بگیریم، زیرا موبایل فراگیرترین شبکه دنیا است. هم اکنون ۷.۳ میلیارد ارتباط موبایلی در جهان وجود دارد که ۳.۶ میلیارد آن مشترک منحصر بفرد(یونیک) هستند.

نیکوفر گفت: در سال ۲۰۱۳ میلادی، حدود ۱.۵ میلیارد اسمارت فون(تلفن هوشمند) در جهان وجود داشته که پیش بینی می شود این تعداد به ۲.۸ میلیارد در سال ۲۰۱۷ برسد. اسمارت فون‌ها قابلیت‌های بسیاری دارند که می‌تواند در حوزه پرداخت که مشتریان بانک‌ها و تلفن همراه یکی می‌شوند، خود را نشان دهد.

رییس هیات مدیره شرکت جیرینگ با اشاره به ویژگی های خاص اپراتور اول تلفن همراه کشور گفت: ما هم اکنون بیش از ۹۶ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش داریم. تمامی شهرها و ۸۶ درصد روستاهای کشور و اغلب جاده های اصلی و فرعی تحت پوشش شبکه همراه اول است که این ویژگی ها فرصت بسیاری برای مردم ایجاد می کند.

وی افزود: شبکه ای با این فراگیری دیگر فقط برای صحبت کردن نیست، بلکه تحولی در حال وقوع است که روی آن به سمت مشتری است. در ۶ ماه نخست امسال ۳.۴ میلیارد تراکنش در شبکه پرداخت کشور صورت گرفته است که ۶۰۰ میلیون آن بر بستر موبایل بوده است. ما در همراه اول روزانه ۲.۵ میلیارد تراکنش مختلف را مدیریت می کنیم که از این پس بسیاری از این تراکنش ها در حوزه پرداخت خواهد بود.

نیکوفر اشاره‌ای هم به کیف پول همراه داشت و بیان کرد: برای ارایه خدمات در این زمینه به شکل فراگیر منتظر تصمیمات رگولاتور مالی هستیم.

وی افزود: کیف پول همراه می‌تواند خدمات مالی را روی موبایل بیاورد و تراکنش‌ها را مدیریت کند؛ از آن جهت که نسل جوان بیشترین استفاده را از ابزارهای دیجیتال دارند امیدواریم که با فراهم شدن امکان خدمات‌دهی کیف پول همراه، جامعه بزرگی از جوانان به سمت خدمات بانکی جذب می‌شوند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود تا سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۶۰ میلیارد دلار در خاورمیانه پرداخت موبایلی صورت بگیرد، گفت: در افق ۱۴۰۴ می خواهیم کشور اول منطقه باشیم که با وضع موجود از این نظر خیلی عقب هستیم.

چهارمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت که روز دوشنبه ۶ بهمن ماه در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد آغاز شده، امروز(سه شنبه ۷ بهمن ماه) به کار خود پایان می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز