خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم نامه همکاری پست و جهاد دانشگاهی

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۶۷۳

شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و سازمان جهاد دانشگاهی در راستای توسعه همکاری های مشترک و متقابل تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و سازمان جهاد دانشگاهی در راستای توسعه همکاری های مشترک و متقابل تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایلنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تفاهم نامه همکاری شرکت پست و سازمان جهاد دانشگاهی درخصوص افزایش همکاری‌های پژوهشی، آموزشی و فناوری و همچنین خدمات مشاوره بین پست و جهاد دانشگاهی به منظور طراحی، ساخت و تولید، اجرا، نظارت و پایش پروژه‌های پژوهشی، آموزشی و فناورانه و همچنین کاربردی کردن یافته‌های پژوهشی و دستاوردهای علمی با به کارگیری امکانات، تسهیلات و خدمات بین مهندس مهری رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست و دکتر طیبی رییس سازمان جهاد دانشگاهی امضا و مبادله شد.

مهندس مهری در این مراسم با بیان این که با رشد شبکه های ارتباطی استفاده از خدمات پستی نیز رو به افزایش است، با اشاره به سرانه ترافیک پستی بالا در کشورهای صنعتی و طرح موضوعE _ POST و انجام اغلب خدمات شهری از طریق پست در این دسته از کشورها گفت: در ایران با توجه به پایین بودن رقم سرانه پستی دولت به این نتیجه رسیده است که پست به عنوان درگاه ارایه خدمات معرفی شود.

مهندس مهری بانک های اطلاعاتی مکانی پست را که در ارایه خدماتی نظیر پست مستقیم به کار گرفته می شود منحصر به فرد خواند و اظهار داشت: تاکنون اطلاعات ۴۲ میلیون مکان کشور به روز رسانی گردیده و به واسطه این مهم نظام آدرس نویسی کشور دچار وحدت رویه خواهد شد.

وی پست مالی و پست لجستیک را از دیگر خدمات مهم پست برشمرد و خاطرنشان کرد: پست باید از شکل سنتی خارج و مدرنیزه شود و بهره مندی از ظرفیت های علمی جهاد دانشگاهی در تحقق این رویکرد موثر خواهد بود.

وی با بیان این که مباحثعلمی و آموزشی پست باید متحول شود عنوان کرد: وجود جهاد دانشگاهی به عنوان بازوی علمی پست از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیرعامل پست کاهش ارتباط مردم با نظام اداری و به تبع آن افزایش سلامت اداری را از دیگر کارکردهای پست عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اعتبارات خوبی که از سوی دولت به پست تخصیص داده شده امیدواریم شاهد تحولات چشمگیری در پست باشیم.

در ادامه دکتر طیبی با بیان این‌که تفاهم‌نامه پست و جهاد دانشگاهی در راستای پیشرفت‌های فرهنگی، علمی و آموزشی در حوزه پستی انجام شده است اظهار داشت: دنیا در حوزه‌های خدماتی و تولیدی مختلف از جمله پست در حال پیشرفت است و هدف آن‌ها این است که آن قدر در فن آوری پیشرفت کنند که دیگران از این قافله عقب بمانند.

دکتر طیبی همچنین خاطرنشان کرد: همه بخش‌های کشور باید برای روزآمد شدن به حوزه علم و فناوری توجه ای ویژه معطوف کنند.

رییس جهاد دانشگاهی همچنین با اشاره به امکان انجام همکاری‌های مشترک بین پست و جهاد دانشگاهی در حوزه علوم انسانی عنوان کرد: باید در خصوص خدمات پستی در کشور فرهنگ سازی شود و این امر می‌تواند در موقعیت پست برای دستیابی به اهدافش موثر باشد.

وی با بیان این که مرکز افکار سنجی می تواند پست را در نیل به اهدافش یاری نماید اظهار امیدواری کرد: این همکاری مثمر ثمر واقع شده و تصمیم های شرکت پست الگویی برای سایر سازمان‌ها و بخش‌های کشور باشد.

همچنین علی دوستی معاون مالی و اداری با اشاره به رویکرد نوین شرکت پست با توجه به تحولات سطح دنیا تلفیق ابعاد فیزیکی، الکترونیکی و مالی خدمات است افزود: تحقق این مهم نیاز به بستری مناسب داشته که یکی از اقدامات زیربنایی در این خصوص موضوع آموزش، پژوهش و توسعه فناوری است که باید ساماندهی شود.

وی با بیان این که رشد فناوری باید در شبکه نهادینه شود افزود: مباحثمالی و الکترونیکی کاملاً به حوزه فناوری اطلاعات مرتبط می شود و وجود یک مرکز دانش محور نظیر جهاد دانشگاهی می تواند پست را در طراحی خدمات نوین خود یاری کند.

علی دوستی اظهار امیدواری کرد: با انعقاد این تفاهم نامه هر چه زودتر کارگروه های مربوطه فعال شده و با برنامه ای علمی و مشخص به سوی اهداف تعیین شده حرکت کنیم.

سپس نصیری معاون توسعه و برنامه ریزی مدیرعامل با بیان این که پست به منظور مدرنیزه شدن نیاز جدی به امور پژوهشی دارد اظهار امیدواری کرد: پست بتواند از تجارب و دانش فنی جهاد دانشگاهی بهره لازم را ببرد.

وی به نقش پست در بهره وری سبز کشور اشاره و خاطرنشان کرد: کمک به کاهش مصرف سوخت و آلودگی از مزایای خدمات پستی است که سنجش این مهم تاثیر دقیق شبکه پستی را در این زمینه ارزیابی می کند.

معاون توسعه و برنامه ریزی با اشاره به این که تحقیقات بازار در اولویت کاری شبکه است اظهار داشت: حوزه تجارت الکترونیک و خدمات مالی بسترهای جدید فعالیت پستی است که گسترش آن از برنامه های اساسی مجموعه به شمار می رود.

وی با اشاره به این که پست از زیرساخت بزرگ و منحصر به فردی در حوزهIT برخوردار است بر تهیه سند RFIDو IT Master Plan تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز