خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:

۸۵هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۶۵۷

اکنون بانک مسکن ۴۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت کرده است. البته تمام این تسهیلات به مسکن مهر تعلق نیافته است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با ارائه عملکرد وزارت این وزارتخانه در حوزه مسکن مهر، گفت: از مجموع ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر یک میلیون و ۶۸۰ هزار و احد ساخته شده اند و یک میلیون و ۲۵۲ هزار واحد دیگر هم افتتاح شده و ۲۰۰ هزار واحد هم تا پایان سال جاری به افتتاح می رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد اصغری مهرآبادی با اشاره به افزایش سقف تسهیلات بانکی، تاکید کرد: تاکنون بانک مسکن ۴۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت کرده است. البته تمام این تسهیلات به مسکن مهر تعلق نیافته است.

وی ادامه داد: همچنین از مجموع بیش ۴۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانک مسکن هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به بافت فرسوده، ۴هزار میلیارد تومان بابت ساخت ۴۰۰ هزار و احد روستایی، ۴۰۰ میلیارد تومان بابت حوادثغیر مترقبه تعلق یافته است.

۲۰۰ هزار واحد دیگر مسکن مهر به زودی تحویل داده خواهد شد

مهر آبادی با بیان این که ۲۰۰ هزار واحد دیگر مسکن مهر به زودی تحویل داده خواهد شد، ادامه داد: تاکنون یک میلیون و ۳۶۸ هزار و احد دفترچه اقساط صادر شده است که دستور وزیر راه و شهرسازی تسریع در روند صدور دفترچه ها است.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ماهانه ۲۲۰ میلیارد تومان وصول اقساط داشته ایم، گفت: تاکنون ۴هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان وصول اقساط مسکن مهر داشته ایم که با تنفس سه ساله بانک مرکزی این مبلغ به پروژه های نیمه تمام مسکن مهر اختصاص یافت.

مهر آبادی با یبان اینکه ۳۴۰ هزار واحد مسکن مهر در ابتدای دولت یازدهم متوقف شده بود، گفت: از مشکلات مسکن مهر فاقد متقاضی بودنشان است که ۸۵هزار واحد مسکن مهر در استانهای مختلف فاقد متقاضی بود که با برگزاری جلسات استانی توانستیم این آمار را کاهش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه ۲۲۰ هزار واحد مسکن مهر متوقف شده فعال شده است نیز گفت: برای باقی پروژه های مسکن مهر غیر فعال از طریق شیوه نامه سازمان زمین و مسکن اقدام کرده ایم.

مهرآبادی ادامه داد: تبدیل واحدهای نیمه تمام و غیر فعال به خودمالک یا ساخت مشارکتی از جمله اقدامات و سیاستهای وزارت راه و شهرسازی است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر با اشاره به افزایش سقف تسهیلات از ۴۸ هزار میلیارد تومان به ۵۰ هزار میلیارد تومان، گفت: با افزایش این سقف تسهیلات مجوز افزایش وام فردی، ‌وام های ۲۰ تا ۲۲ میلیونی به ۲۵ میلیون تومان صادر شد.

وی ادامه داد: دومین مصوبه شورای پول و اعتبار افزایش مدت زمان بازپرداخت مسکن مهر از ۱۵ سال به ۲۰ سال بود.

مهر آبادی با تاکید براینکه افزایش وام مسکن مهر از ۲۵ میلیون به ۳۰میلیون را از سال ۹۱ پیگیری کردم، گفت: در آن زمان افزایش سقف وام ۲۰۰ هزار و احد را به وزیر راه و شهرسازی وقت پیشنهاد دادم که در همان سال تسهیلات مسکن مهر استان های هرمزگان، گیلان، البرز و آذربایجان غربی به ۳۰ میلیون تومان رسید و در حال حاضر هم تمام متقاضیان شامل حال افزایش وام به ۳۰ میلیون تومان می شوند.

مهرآبادی با بیان اینکه امکانات زیر بنایی و روبنایی یک میلیون و ۲۵۲ هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام مانده است، گفت: با جلساتی که با وزارت تعاون داشته ایم به این نتیجه رسیدیم که از تحویل واحدهای بدون امکانات جلوگیری کنیم درحال حاضر ۴۳۰ هزار و احد مسکن مهر فاقد خدمات زیر بنایی هستند ۵هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای ساخت و تکمیل امکانات یربنایی این تعداد واحد مسکن مهر نیاز داریم همچنین ۵ هزار میلیارد تومان هم برای تکمیل تجهیزات و امکانات روبنایی نیاز داریم.

تشکیل کارگروهی با عضویت نمایندگان وزارت راه، نیرو و سازمان مدیریت

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو و سازمان مدیریت و برنامه ریزی تشکیل شده است، گفت: در این کارگروه برای برآورد اعتبارات مورد نیاز برای خدمات زیر بنایی، روبنایی و میزان هزینه واحدهای نیمه تمام تصمیم گیری می کنیم که درنهایت نتیجه کارگروه به معاون اول رئیس جمهور ابلاغ می شود.

وی در باره پرداخت بیمه واحدهای مسکن مهر، گفت: در برخی از قراردادها پرداخت حق بیمه به عهده متقاضی است و در برخی دیگر از قراردادها پیمانکاران حق بیمه را باید بپردازند.

وی با اشاره به ساخت و ساز تجهیزات روبنایی مسکن مهر توسط دولت گفت: طبق بررسی های ما شهرهای جدید بالای ۲۵ هزار نفر و کمتر از ۲۵ هزار نفر به دو هزار و ۲۵۰ باب مدرسه، ‌ ۸۰۰ باب مسجد، ۳۰۴ کلانتری نیاز دارند که طبق آخرین مصوبه قرار بر این است که بخشی از این امکانات روبنایی را دولت از محل منابع داخلی خود انجام دهد.

وی ادامه داد: پیروی این مصوبه تاکنون ساخت ۳۰۰ باب مدرسه را شروع کرده ایم ۹۰ باب مسجد به اتمام رسیده است و ساخت ۷۰ باب کلانتری را هم در دستور کار قرار داده ایم.

مهر آبادی با تشریح موضوع افزایش قیمت برخی از واحدهای مسکن مهر تاکید کرد: پیمانکاران قیمت واحدهای مسکن مهر را افزایش نداده اند بلکه افزایش قیمت مصالح ساختمانی ایجاد شبکه برق آب گاز فاضلاب و تغییر نوع مصالح ساختمانی باعثافزایش قیمت برخی از واحدها شده است.

وی در مورد افزایش قیمت واحدهای کیسون پرند گفت: نوع قرار دادهای واحدهای مسکن مهر کیسون در پرند با سایر قراردادهای مسکن مهر تفاوت دارد در قرارداد این واحدها نرخ تورم هم لحاظ شده است. شاید گفته شود که نرخ تورم کاهش یافته اما آن عددی را که بانک مرکزی اعلام کرده را در نظر می گیرند.

مهر آبادی ادامه داد: بخش دیگری از این افزایش قیمت به حصار کشی دور واحدهای کیسون بر می گردد البته این حصارکشی لازم بود اما پیمانکار در قرارداد این اقدام را تعهد نکرده بود در برخی از واحدها هم به جای کف سیمانی متقاضیان کف سرامیکی را در خواست کرده اند که این خود باعثافزایش قیمت واحدها شد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی درباره افزایش قیمت واحدهای پردیس، ادامه داد: در مورد واحدهای مسکن مهر پردیس دومصوبه داشتیم که طبق این مصوبات بخشی از اعتبار آورده مردم و بخشی دیگر از محل فروش املاک شرکت عمران و شهرهای جدید تامین شد که البته ساخت مخزن، احداثتصفیه خانه پل و تونل در قرار داد لحاظ شده بود اما طبق دستور وزیر راه وشهرسازی قرار بر این شدکه موضوع بررسی و گزارش آن جهت مساعدت به مردم ارائه شود، این هزینه ها هم از محل فروش املاک و اراضی دولتی تامین شود.

وی همچنین با اشاره به برخورد با پیمانکارانی که نسبت به ساخت واحدهای مسکونی تعلل کنند گفت: قطعا پیمانکاران موظف به تحویل واحدها در موعد مقرر هستند و اگر تاخیر غیر مجازی داشته باشند ۵ الی ۱۰درصد جریمه می شوند کما اینکه کیسون بابت تاخیر در تحویل ۱۰ درصد از هزینه کل را جریمه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز