خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم تبریز در گفتگو با ایلنا:

آموزش راننده اتوبوس‌ها، دانشگاهی و کابردی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۳۵۷

اگر گرفتن گواهینامه‌های رانندگی در اتوبوس‌های مسافربری مشروط به برخورداری رانندگان از اخلاق صحیح و استاندارد در مواجهه با شهروندان شود و به سلامت جسمی رانندگان نیز توجه ویژه داشته باشد، بی‌شک وضعیت نامناسب کنونی که در ناوگان حمل و نقل انبوه‌بر برون شهری به چشم می‌آید تا حد قابل توجهی رفع شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کاهش آمار سوانح جاده‌ای در سیستم حمل و نقل انبو‌ه‌بر از اولویت‌های کمیسیون عمران و دیگر اعضای مجلس نهم است، گفت: پیشنهاد کرد‌یم با مشارکت وزارت راه، نیروی انتظامی و وزارت کار، دوره‌های آموزشی رانندگان اتوبوس یا در قالب رشته‌های دانشگاهی یا فنی و حرفه‌ای تهیه و تنظیم شود تا رانندگان در کنار گواهینامه‌های رانندگی، گواهینامه‌های آموزشی نیز دریافت کند.

محمد حسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه آموزش یکی از مهم‌ترین عواملی است که در کاهش آمار تصادفات اثرگذار است، افزود: هم به روز بودن تکنولوژی‌های ساخت خودروها می‌توانند عامل پیشگیری از بروز سوانح باشند و هم رفع و حذف نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها. اما مهم‌ترین عامل بروز تصادفات که همان خطاهای انسانی است با آموزش‌ها قابل کنترل و مدیریت هستند.

نماینده مردم تبریز در مجلس نهم، ادامه داد: اگر گرفتن گواهینامه‌های رانندگی در اتوبوس‌های مسافربری مشروط به برخورداری رانندگان از اخلاق صحیح و استاندارد در مواجهه با شهروندان شود و به سلامت جسمی رانندگان نیز توجه ویژه داشته باشد، بی‌شک وضعیت نامناسب کنونی که در ناوگان حمل و نقل انبوه‌بر برون شهری به چشم می‌آید تا حد قابل توجهی رفع شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه نظارت و بررسی دقیق و به دور از اغماض منجر به افزایش شاخص‌های سفر ایمن در جاده‌ها می‌شود، تصریح کرد: قرار است گزارشی از عملکرد واحدهای نظارتی بر فعالیت اتوبوس‌های برون شهری تهیه و تنظیم شود تا با بررسی در کمیسیون عمران، ابتدا نقایص کنونی رفع و سپس نتایج آن منجر به افزایش شاخص‌های سفر ایمن شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز