خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با ایلنا: ‌

پیگیری ۸ مورد پرونده زمین خواری بزرگ در تهران در جریان است

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۴۲۳

به غیر از پروژه زمین خواری طرشت با وسعت بیش از ۶۰۰ هکتار حدودا ۸ پرونده زمین خواری دیگر در تهران البته با وسعت کمتر در دست پیگیری وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه پرونده زمین خواری طرشت در جریان حقوقی قرار دارد، ‌ گفت: به غیر از پروژه زمین خواری طرشت با وسعت بیش از ۶۰۰ هکتار حدودا ۸ پرونده زمین خواری دیگر در تهران البته با وسعت کمتر در دست پیگیری وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

سید محمد پژمان در گفت و گو با ایلنا با اشاره به تعیین و تکلیف پروژه های مسکونی متعلق به تعاونی ها، ادامه داد: ۱۰۰۰ هکتار زمین فقط مربوط به ساخت و ساز تعاونی ها است که باید تکلیف این پروژه ها مشخص شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ‌ زمین های طرشت محدوده وسیعی است که متعلق به دولت است که برای بخش هایی از این اراضی هم تعیین و تکلیف شده اما متاسفانه امورات و تشریفات اداری به طور ناقص انجام شد که چنین ادعاهایی را به وجود آورد.

وی با اشاره به مشکل دولت برای تامین زمین در ۸۵ شهر کشور گفت: ‌ در حال حاضر بیشترین مشکل دولت در تامین زمین برای اجرای طرح جامع مسکن مربوط به ۸ شهر مشهد، ‌ تهران، ‌ اصفهان، شیراز، ‌ تبریز، ‌ اهواز، کرج و قم می شود.

پژمان ادامه داد: ‌ برای اجرای طرح جامع مسکن ۲۴ هزار هکتار زمین به طور خالص نیاز داریم که اگر بخواهیم موضوعات جانبی واحدهای مسکونی را در نظر بگیریم این متراژ به دو برابر خود می رسد کخ دولت می تواند ۴۰ درصد این عدد را تامین کند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و ساختمان درباره تاسیس صندوق های جدید رمین و ساختمان، ‌ اظهار کرد: ‌ جدیدترین صندوق در حال راه اندازی، ‌ صندوق ابریشم است که در جاده مخصوص کرج - تهران جانمایی شده است. ‌‌‌‌

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز