خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت پست:

۷۰ درصد دفاتر پیشخوان دولت زیانده هستند

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۹۱۰

با برطرف شدن اشکالات در پایلوت و تعمیم آن به سراسر کشور پیش بینی می شود حدود ۷۰ هزار اشتغال در این چارچوب ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: فعالیت ۷۰ درصد از مجموع هفت هزار دفاتر پیشخوان دولت در سطح کشور زیانده است.

به گزارش ایلنا، حسین مهری گفت: برای اقتصادی شدن فعالیت دفاتر پیشخوان دولت می بایست فعالیتهای ادارات و سازمانها احصا شده و به این دفاتر واگذار شود.

وی گفت: در راستای اقتصادی شدن این دفاتر تاکنون با ۱۳ استاندار تفاهمنامه امضا شده تا فعالیتهای ادارات و سازمانها را احصا و به دفاتر خدمات ارتباطی واگذار کنند.

مدیرعامل شرکت پست ادامه داد: با این کار هم دفاتر سودده می شوند و هم اشتغالزایی جدید و توسعه دفاتر رخ می دهد.

وی افزود: این اقدام در استان فارس صورت گرفت و حدود ۷۶۰ نوع خدمت احصا و به دفاتر پیشخوان واگذار شد لذا هم اینک شاهد بهترین وضعیت در آن استان بوده و که امیدوار به تعمیم آن هستیم.

مهری در ادامه همچنین سامانه خوش یا خدمات ویژه شهروندی را از دیگر اقدامات در دستور کار شرکت پست عنوان و بیان کرد: قرار است در این سامانه با ارائه خدمات عمومی به جای اینکه مردم به واحدهای پستی مراجعه کنند، به در منازل برای ارائه و قبول خدمت مراجعه شود.

وی افزود: برای خدمات ویژه شهروندی با بخش خصوصی به تفاهم رسیده و به صورت پایلوت استان آذربایجان شرقی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: با برطرف شدن اشکالات در پایلوت و تعمیم آن به سراسر کشور پیش بینی می شود حدود ۷۰ هزار اشتغال در این چارچوب ایجاد شود.

وی همچنین در پاسخ به گلایه برخی کارگزاران دفاتر پستی در خصوص پایین بودن کارمزد دفاتر گفت: با احصا فعالیتها ی ادارات و سازمانها و واگذاری به این دفاتر حجم کار افزایش یافته و در نتیجه کارمزدها نیز افزایش می یابد.

مهری همچنین با اشاره به ضرورت تشکیل کارگروهی برای دفاتر روستایی به منظور واگذاری فعالیتهای ادارات به این دفاتر اظهارداشت: با این اقدام هم هزینه های سازمانها کاهش می یابد و هم مردم راحتتر به خدمات دسترسی پیدا می کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز