خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت هلیکوپتری ایران در گفت‌و‌گو با ایلنا:

تحریم‌های داخلی سخت‌تر از تحریم‌های خارجی است

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۳۵۶

زمان خرید به ۳ ماه و گاهی به یک سال رسیده است و بار‌ها پیش آمده که وسیله پرنده را تا محلی آورده‌ایم اما نتوانستیم وارد کشور کنیم و برای خرید باید وسیله در چند کشور جابه جا شود تا به ایران برسد و بعد از آن هم که با قوانین دت و پا گیر و تحریم‌های داخلی مواجه هستیم.

مدیر عامل شرکت هلیکوپتری ایران با بیان اینکه تحریم‌های داخلی سخت‌تر و آزاردهنده‌تر از تحریم‌های خارجی است، گفت: متاسفانه قوانین و مقررات موجود اشکالات بسیار زیادی دارد و اگر قرار است گمرک قانون را رعایت کند باید به تبصره‌های قانون هم توجه کند و در حال حاضر در این بخش با مشکلات متعددی مواجه هستیم.

سید محمود آذین در گفت‌و‌گو با ایلنا با بیان اینکه حتی گاهی اوقات ورود قطعات و تجهیزات از گمرک چندین ماه طول می‌کشد، ادامه داد: حال که در شرایط تحریم قرار داریم نباید در داخل کشور هم با چنین مشکلاتی مواجه شویم.

وی ادامه داد: گمرک باید تسهیلاتی را فراهم آورد که ذخیره تجهیزات و قطعات در ایران ممکن شود. نباید برای قطعات لازم و ضروری عوارضی و حق تعرفه‌های بسیار بالا اخذ شود.

مدیرعامل شرکت هلیکوپتری ایران با اشاره به ورود ناوگلن جدید تا پایان سال، اظهار کرد: تمام شرکت‌های هلیکوپ‌تر سازی اعم از شرقی‌ها و غربی‌ها خواستار فروش محصولات خود به ایران هستند و هیچ‌گاه تماس خود را با ما قطع نکردند اما برای انجام معامله مجوز اتحادیه اروپا لازم است.

کاپیتان آذبین با اشاره به مذاکرات با فرانسوی برای خرید هلیکوپترهای جدید، ادامه داد: قطعا با برداشتن تحریم‌ها قیمت واقعی بسیار کاهش می‌یابد چراکه برای فروش بیشتر در بین شرکت‌ها رقابت ایجاد خواهد شد.

وی با تاکید براینکه چیزی که از کاهش قیمت مهم‌تر است کاهش زمان و پروسه خرید است، گفت: درست است با برداشته شدن تحریم‌ها چیزی بیش از ۲۰ درصد از قیمت امروز محصولات کاهش پیدا می‌کند اما مهم‌تر از آن کاهش پروسه خرید است.

مدیرعامل شرکت هلیکوپتری ایران ادامه داد: در حال حاضر زمان خرید به ۳ ماه و گاهی به یک سال رسیده است و بار‌ها پیش آمده که وسیله پرنده را تا محلی آورده‌ایم اما نتوانستیم وارد کشور کنیم و برای خرید باید وسیله در چند کشور جابه جا شود تا به ایران برسد و بعد از آن هم که با قوانین دت و پا گیر و تحریم‌های داخلی مواجه هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز