خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

ایران ایر باید ۲۰ درصد سفرهای هوایی را به عهده گیرد / عمر هواپیماهای خریداری شده نباید بیش از ۱۵ سال باشد

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۹۳۱

به شرکت‌های هوایی تاکید شده که سن خرید و اجاره هر نوع هواپیما باید زیر ۱۵ سال باشد زیرا به شرکتی که هواپیمای بیش از ۱۵ سال وارد ناوگان خود کند، اجازه عملیات داده نمی‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در بودجه سال آینده نوسازی ناوگان تمام شقوق حمل و نقل اعم از هوایی، دریایی، زمینی و جاده ای مورد توجه جدی قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، عباس آخوندی، در مراسم رونمایی از دستورالعمل تاسیس و فعالیت شرکت های هواپیمایی، افزود: در بودجه پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی در صورتی که نمایندگان مجلس موافقت کنند، تمام شرکت های حمل ونقل هوایی می توانند از تسهیلات صندوق توسعه ملی به صورت ریالی و ارزی برای نوسازی ناوگان خود استفاده کنند.

وی تصریح کرد: براساس این پیشنهادها در صورتی که شرکت های بخش خصوصی از این تسهیلات استفاده کنند، دولت تضمین های لازم را خواهد داد تا تمام شرکت های حمل و نقل بتوانند به سهولت از این تسهیلات بهره گیری نمایند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: سازماندهی فرودگاه های کشور برای ما اهمیت زیادی دارد و باید در کلانشهرها به خصوص تهران ارتباط فرودگاه مهرآباد با فرودگاه حضرت امام(ره) به راحتی انجام شود تا مسافران از فروگاه امام(ره) در کمترین زمان به مهرآباد عزیمت کنند.

آخوندی تصریح کرد: متاسفانه در این مدت شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) به عنوان شرکت حامل پرچم مورد بی مهری قرار گرفته و دولت در نظر دارد با ارائه لایحه ای به مجلس ساختار ایران ایر را بار دیگر مورد تجدیدنظر قرار دهد تا این شرکت با استفاده از ناوگان جدید بتواند در صنعت هوانوردی منطقه و کشور به جایگاه مهم خود برسد.

وی با بیان آنکه بخش عمده صنعت هوانوردی کشور مرهون خدمات شرکت ایران ایر است، افزود: ما نباید اجازه دهیم به راحتی شاهد فرسوده شدن این شرکت باشیم بلکه باید ایران ایر تقویت شود تا بتواند همچنان ۲۰ درصد بازار سفرهای هوایی را برعهده بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دستورالعمل تامین و فعالیت شرکت هایی هواپیمایی، افزود: این آیین نامه با تلاش سازمان هواپیمایی کشوری آماده شده و برای ما بسیار اهمیت دارد و امیدواریم با اجرای آن شاهد تحولات خوبی در صنعت هوانوردی کشور باشیم.

وی اظهار داشت: در این آیین نامه باید کفایت سرمایه و کفایت فنی شرکت های هواپیمایی مورد توجه قرار گیرد تا این شرکت ها بتوانند در کمترین زمان مناسب شرایط و فعالیت های حداقلی را داشته باشند.

آخوندی افزود: در این دستورالعمل به شرکت های هوایی تاکید شده که سن خرید و اجاره هر نوع هواپیما باید زیر ۱۵ سال باشد زیرا به شرکتی که هواپیمای بیش از ۱۵ سال وارد ناوگان خود کند، اجازه عملیات داده نمی شود.

وی گفت: هم اکنون سن ناوگان حمل و نقل هوایی کشور به ۲۲.۵ سال رسیده، در حالی که مشکلات تحریم نیز سبب شده چالش های مهمی را در این صنعت شاهد باشیم.

وی گفت: طی ۱۵ سال گذشته بخش خصوصی وارد صنعت هوانوردی کشور شده اما تاکنون هیچ ارزیابی در این زمینه صورت نگرفته لذا ما درصددیم وضعیت فعالیت شرکت های بخش خصوصی را در این حوزه بار دیگر مورد ارزیابی قرار دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز