خبرگزاری کار ایران

فخاری در همایش گرامیداشت هفته حمل و نقل:

سن واگن‌های مسافری در شان مردم ایران نیست

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۴۴۷

تصمیمات جزیره‌ای قیمت واگن را در کشور افزایش داده است. با این سیاست‌ها نوسازی ناوگان ریلی به کندی پیش‌ می‌رود.

مدیرعامل شرکت ریل ترابر صبا بهترین راهکار صرفه جویی در سوخت را هدایت سفر به ریل دانست و گفت: میزان مصرف سوخت در قطار تقریبا یک سوم بخش جاده‌ای است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فخاری در همایش گرامیداشت هفته حمل ونقل در ساختمان راه‌آهن با بیاناینکه ناوگان مسافری ریلی درشان مردم ایران نیست گفت: سفر با ناوگان ریلی که به طور متوسط عمر ۳۰ سال دارند درشان مردم ایران نیست و می‌توانیم با استفاده از تولیدات داخل عمر ناوگان ریلی را کاهش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در بخش ریلی باید برابر با سرمایه‌گذاری در مناطق محروم باشد گفت: دولت باید از ناوگان حمل ونقل ریلی حمایت جدی کند.

وی ادامه داد: متاسفانه تصمیمات جزیره‌ای قیمت واگن را در کشور افزایش داده است. با این سیاست‌ها نوسازی ناوگان ریلی به کندی پیش‌ می‌رود.

فخاری با اشاره به تدابیری که می‌تواند از مشکلات ناوگان حمل ونقل ریلی بکاهد گفت: حذف تعرفه‌های گمرکی برای واردات قطعاتمورد نیاز، ‌معافیت‌های مالیاتی از جمله مالیات بر ارزش افزوده، تامین منابع برای توجیه دار کردن خرید واگن‌های جدید می‌تواند بخشی از تدابیر دولت برای جذب سرمایه‌گذار به این حوزه شود.

نماینده بخش مسافری در صنعت حمل و نقل ریلی تاکید کرد: متاسفانه با واگذاری راه‌آهن به بخش خصوصی در راستای اجرای اصل ۴۴ بخش اعظمی از وظایف دولتی بر دوش شرکت‌های خصوصی گذاشته شد این در حالی است که شرکت‌ها توان انجام این اقدامات را ندارند.

وی ادامه داد: از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهیم بیش از گذشته با شرکت‌های حمل و نقل ریلی در تعامل باشد وبرای جذب سرمایه‌گذار به این حوزه از ابزاراتی مانند ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت و تخصیص ارز دولتی استفاده کند.

وی با اشاره به مزیت‌های سفر با قطار گفت: مهم‌ترین مزیت جابجایی قطار کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای است و در حالی که میزان تلفات جاده‌ای چیزی حدود ۲۰ هزار نفر در سال است این عدد در جابجایی در ریل نزدیک به صفر است.

وی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از مزیت‌های بارز استفاده از ریل میزان صرفه جویی در سوخت است در حالی که مصرف سوخت برای هر نفر کیلومتر در ریل ۱۱ سی سی است این رقم در بخش جاده‌ای به ۳۳ سی سی می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز