خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهر در همایش گرامیداشت حمل و نقل:

باید از طریق سزارین ناوگان را نوسازی کنیم / کاهش ۱۰ درصد تلفات جاده‌ای آرزوست

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۴۲۰

وقتی بطور طبیعی نمی‌توانیم ناوگان را نوسازی کنیم؛ مجبوریم سزارین کنیم و با اعمال محدودیت‌ها و ارائه تسهیلات شرایطی را هم آوریم که رانندگان به نوسازی کردن ناوگان ترغیب شوند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره کاهش ۳.۷ درصد تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای گفت: طبق برنامه پنجم توسعه تلفات جاده‌ای باید به طور متوسط سالانه ۱۰ درصد کاهش یابد که البته این عدد آرزوی برنامه ریزان بود و نه یک هدف کار‌شناسی شده.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داوو کشاورزیان در همایش گرامیداشت حمل و نقل با تاکید بر اینکه سازمان هیچ وقت نرخ گذاری نکرده است، گفت: سالانه نشست‌هایی بین انجمن‌ها و تشکل‌ها برگزار می‌کنیم و درصد افزایش نرخ را تعیین می‌کنیم و تا کنون اصل پایه نرخ را سازمان تعیین نکرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه بعضا شاهد این هستیم که با وجود نرخ‌ها وتعرفه‌هایی که سازمان در نظر گرفته، مقامات محلی نرخ‌ها را تغییر می‌دهند و شرکت‌هایی را هم که نرخ‌های خودشان را اعمال نکنند جریمه می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بار توزیع یکنواختی ندارد، گفت: در حالی که در کشورمان نه توزیع یکنواخت زمانی و نه توزیع یکنواخت مکانی وجود ندارد در اروپا چنین مشکلی وجود ندارد اما در این اگر محصولات کشاورزی منطقه‌ای تمام شد، دیگر باری هم وجود ندارد وظرفیت حمل و نقل بیش از بار موجود است.

کشاورزیان با بیان اینکه متوسط پیمایش کامیون‌ها حدود ۷۰ هزار کیلومتر است، ادامه داد: از این ۷۰ هزار کیلیوم‌تر می‌توان گفت چیزی حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد سهم یکسر خالی برگشتن کامیون‌ها است این در حالی است که متوسط پیمایش کامیون‌ها در اروپا ۲۰۰ هزار کیلومتر است.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از قیمت حامل‌های انرژی گفت: پایین بودن قیمت سوخت در کشور باعثشده کامیون داران رغبتی به نوسازی ناوگان نداشته باشند. وقتی سوخت ارزان است برای کامیون داران فرقی نمی‌کند با تعویض کامیون خود سوخت کمتری بسوزانند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: وقتی به طور طبیعی نمی‌توانیم ناوگان را نوسازی کنیم مجبوریم سزارین کنیم و با اعمال محدودیت‌ها و ارائه تسهیلات شرایطی را هم آوریم که رانندگان به نوسازی کردن ناوگان ترغیب شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سهم حمل و نقل عمومی در میزان تصادفات جاده‌ای کمتر از ۹ درصد، ادامه داد: شاید یک دلیل بالا بودن تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای بالا بودن سهم حاده در میزان تلفات است وباید بگویم از سیاستی که دولت برای ارتقا راه آهن در پیش گرفته است، استقبال می‌کنیم.

کشاورزیان با اشاره به سهم عامل انسانی در تصادفات جاده‌ای، تصریح کرد: در نگاه خرد ۸۰ درصد از تصادفات منشا خطای انسانی دارد هر چند که وضعیت جاده‌ها و خودرو‌ها هم مناسب نیست اما انسان باید بداند در چه جاده‌ای و چه خودرویی و در چه شرایطی رانندگی می‌کند.

وی با بیان اینکه در ۴ سال برنامه تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای به طور متوسط ۳.۷ درصد کاهش داشت، گفت: هر چند برنامه نویسان در برنامه، کاهش سالانه ۱۰ درصدی را در نظر گرفته‌اند اما این عدد کار‌شناسی نیست و بیشتر آرزوی برنامه ریزان بوده است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: طبق گزارش پزشکی قانونی در ۷ ماه ابتدایی سال تلفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶ درصد کاهش داشت.

کشاورزیان با اشاره به برنامه‌های سازمان در رابطه با نصب دوربین‌های ثبت تخلفات اظهار کرد: در حال حاضر ۳۴ هزار کیلومتر راه شریانی در کشورمان وجود دارد که بخشی از آن تحت پوشش دوربین‌های ثبت تخلفات قرار می‌گیرند و سازمان بودجه ۹۰۰ میلیارد تومانی برای آن در نظر گرفته است و ظرف ۲ سال دوربین‌ها نصب می‌شوند و نگهداری از دوربین‌ها بین ۲ تا ۵ سال بر عهده بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه راهداری زمستانی از ۱۹ آذر ماه آغاز شده است، گفت: اعتبارات راهداری در سال ۹۳ نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافت و در راه‌های شریانی مشکلی نداریم اما برایراه‌های غیر شریانی باید ردیف بودجه غیر متمرکز تعریف کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز