خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت:

امکان بازسازی محور جنوب بعداز ۶۰ سال محقق شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۳۷۴

امکان بازسازی محور جنوب بعداز ۶۰ سال محقق شد و ۴۰ کیلومتر آن بازسازی کامل شده است و تا پایان سال ۶۰ کیلومتر دیگر آن بازسازی می‌شوند وتا پایان سال آینده کل خط آهن محور جنوب بازسازی خواهد شد.

معاون وزیر راه وشهرسازی: معافیت سرمایه گذاران حوزه ریلی از حق دسترسی به بخش‌های زیربنایی برابر با ۲۰۳ میلیون تومان است.

محسن پورسید آقایی در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل که در ساختمان راه آهن برگزار شد، با اشاره به اهمیت حضور بخش خصوصی در حوزه ریلی گفت: متاسفانه مشکلات موجود در حوزه ریلی مزیت نسبی این حوزه را نسبت به جاده‌ای کاهش داده است.

متاسفانه سرمایه‌گذاری در بخش ریلی جذابیتی نداشته اما مهمترین اقدامی که در طول یک سال و سه ماه گذشته انجام شد این بود که توانستیم بخش خصوصی را به سمت سرمایه‌گذاری در حوزه ریلی هدایت کنیم واین اقدام باید ادامه پیدا کند.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه قطعا درکوتاه مدت نمی توان به تمام اهدافمان برسیم اما در طول یک سال و چندماه اخیر توانستیم در بخش هایی موفقیت هایی را داشته باشیم.

پورسیدآقایی با اشاره به حذف و معافیت حق دسترسی سرمایه گذاران ریلی تاکید کرد: حق دسترسی که سهم ۵۷ درصدی در قیمت بار را داشت بایددرطول ۴ سال تا ۲۰ درصد کاهش می یافت که امروز حق دسترسی به زیربناهای ریلی بین ۰ تا ۳۶ درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت راه آهن کشور با بیان اینکه قطعا قبل از این هدف چهارساله که کاهش ۲۰ درصدی حق دسترسی می رسید به بخش عمده ای از این هدف رسیدیم تا سال آینده به هدف کاهش ۲۰ درصدی سهم حق دسترسی در قیمت بار خواهیم رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش درآمدهای بخش خصوصی در طول ۱۵ ماه گذشته گفت: در طول ۱۵ ماهه گذشته افزایش درآمد ۵۵ درصدی در بخش مسافری را داشتیم همچنین در بخش لکوموتیوی به افزایش درآمد ۶۱ درصدی رسیدیم و در بخش باری هم ناوگان مخزن دار تا ۷۵ درصد درآمدشان افزایش یافت. همچنین در بخش باری چیزی حدود۳۸ تا ۴۰ درصد افزایش درآمد داشتیم.

وی ادامه داد: برای افزایش سرعت سیر قطارها همواره کاهش مدت زمان سفر را در برنامه داشتیم که دو خطه کردن مسیرها یکی از اقدامات شرکت راه آهن بود.

معاون وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: با اختصاص ردیف بودجه ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی امروز بخش زیادی پروژه عملیاتی شده است اما کارهای زیربنایی زمان بر است.

وی با اشاره به دو خطه کردن مسیرهای در گلوگاه های تهران گفت: دوخطه شدن مسیر تهران – کرج شروع شده و بقیه مسیرها را هم در دستور کار قرار داده ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آغاز بازسازی محور جنوب گفت: امکان بازسازی محور جنوب بعداز ۶۰ سال محقق شد و ۴۰ کیلومتر آن بازسازی کامل شده است و تا پایان سال ۶۰ کیلومتر دیگر آن بازسازی می شوند وتاپایان سال آینده کل خط آهن محور جنوب بازسازی خواهد شد.

پور سید آقایی مهمترین و جدی ترین گامی راه آهن در این مدت برداشته است بحثمعافیت شرکت های باری از پرداخت حق دسترسی گفت: به مدت ۴۲ ماه شرکت های باری که ناوگان جدید وارد سیستم حمل و نقل ریلی کرده اند از پرداخت حق دسترسی معاف شده اند.

وی ادامه داد: این درحالی است که در سنوات گذشته هر سال ۱۵ درصد به تعرفه حق دسترسی اضافه می شد اما با این سیاست جدید شرکت راه آهن چیزی حدود ۲۰۳ میلیون تومان یعنی برابر خرید یک واگن به شرکت ها مشوق مالی داده ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشوق هایی که دولت برای سرمایه گذاران ریلی در نظر گرفته است گفت: از محل صرفه جویی سوخت چه در بخش مسافر چه در بخش بار صددرصد این مبلغ صرفه جویی شده عینا به شرکت های مسافری برگردانده می شود.

وی ادامه داد: همچنین به ازای هر نفر کیلومتر جابجایی ریلی به شرکت هایی که واگن های ۹ خریده اند برابر قیمت ۱۵ سی سی گازوئیل داده می شود و همچنین ۲۰ درصد از درآمد حاصل از صرفه جویی سوخت به بخش لکوموتیو داده می شود.

وی با اشاره به صحبت هایی مبنی بر اینکه راه آهن از نیروی مازاد رنج می برد گفت: معتقدم نسبت به وسعت ۱۲ هزار کیلومتری خط راه آهن با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز