خبرگزاری کار ایران

پیام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت روز پژوهش؛

پژوهش‌های کاربردی لازمه پیشرفت و عقب نماندن از تمامی بخش ها است

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۱۹۸

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی پیامی روز پژوهش را به همه دانش پژوهان، پژوهشگران، نوآوران، اساتید و فرهیختگان کشور به ویژه پژوهشگران بخش ارتباطات و فناوری تبریک گفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی پیامی روز پژوهش را به همه دانش پژوهان، پژوهشگران، نوآوران، اساتید و فرهیختگان کشور به ویژه پژوهشگران بخش ارتباطات و فناوری تبریک گفت.

به گزارش ایلنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات متن پیام بدین شرح است:

شناخت و رفع نیازهای بشری و رسیدن به حقایق واقعی جهانی که در آن زندگی می کنیم ما را به تحقیق و پژوهش وا می دارد. لزوم انجام تحقیقات در همه حوزه های زندگی بشری و ضرورت شناخت این حوزه ها همواره دغدغه نخبگان و صاحب نظران مختلف بوده و آنها را به این مهم سوق داده است.

صاحب نظران, پژوهش را زیر بنای توسعه می دانند و جامعه ایی را موفق و پیشرفته توصیف می کنند که بر مدار نخبگان و شایستگان علمی و پژوهشی بچرخد. جامعه ایی که تصمیم گیری ها ی آن از سوی نهاد های علمی پژوهشی پشتیبانی شود، گام به سوی توسعه و ترقی می گذارد. همچنین مهمترین ویژگی یک کار پژوهشی، کاربردی بودن آن است؛ به عبارت دیگر کار پژوهشی باید به گونه‌ای باشد که بتواند در فرآیند تولید و توسعه به کارگرفته شود.

پژوهش‌های کاربردی لازمه پیشرفت و عقب نماندن و دچار رکود و سکون نشدن در زمینه‌های تکنولوژی، صنعت، کشاورزی، پزشکی، فرهنگ، سیاست و… است. دراین میان هر دولت که بتواند مبنا و زمینه تصمیم گیری های خود را بر تحلیل ها و اطلاعات پژوهشگران و محققان استوار کند، به یقیق کارنامه ای درخشان و عملکردی قابل دفاع خواهد داشت که دولت تدبیر و امید نیز، این حقیقت را از ابتدا به خوبی درک کرده است و فعالیت ها وعملکردهای خود را پژوهش محور قرارد اده است.

از سوی دیگر تجاری سازی علم و تولید ثروت از یافته های علمی و رفع نیاز جامعه از طریق ارتباط دانشگاه و صنعت و برخورداری از پژوهش های کاربردی برای خدمت به مردم از ازجمله اقدامات موثرسازمان های وابسته به پژوهش و فناوری، از جمله وزارت ارتباطات است.

امیداست که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تلاش خدمتگزاران همراستا با سیاست های اقتصاد مقاومتی و علم و فناوری ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری، بتواند هم در فرایند ورود ابزارها و فناوری جدید و هم در فرایند بومی سازی و تولید ثروت از آنها پژوهش را الگویی برای رسیدن به اهداف خود قرار دهد.

بدین منظور نهضت تولید محتوا، که از ابتدای دولت تدبیر و امید، شعار وزارت ارتباطات بوده است وهمچنین اهمیت دادن به موضوع پژوهش و نوآوری، برای بومی کردن نرم افزارها، شبکه ها و برنامه های کاربردی نیز با جدیت پیگیری خواهد شد.

دراین میان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات طبیعتا نیازمند بومی سازی و انتقال فناوری آن به داخل کشور و ایجاد زنجیره تبدیل ایده به محصولات دانش بنیان هستیم و این مهم توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، قابل اجرا و در دسترس خواهد بود. بی شک فعالیت های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در طی یکسال اخیر در حوزه های پژوهش ارتباطات، نوید بخش آینده روشن این صنعت در تحقق برنامه های توسعه ای کشور است.

این نوید را نیز به پژوهشگران کشور می دهم که این وزارت آمادگی دارد با همکاری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در خصوص توسعه ابر شبکه های علمی کشور بین کلیه مراکز دانشگاهی، علمی و پژوهشی و افزایش ظرفیت آن اقدام نماید.

ضمن گرامیداشت و تبریک این روز به همه دانش پژوهان، پژوهشگران، نوآوران، اساتید و فرهیختگان از خدمات علمی و پژوهشی تمامی پژوهشگران و محققان کشور به ویژه پژوهشگران بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات تقدیر و تشکر می نمایم.

محمود واعظی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز